حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی به قانون تبدیل شده و رئیس‌جمهوری آن را ابلاغ کرده است، گفت: ما دنبال رانت و فساد نیستیم، از این رو حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد، امروز (سه‌شنبه، چهارم آذرماه) در جمع خبرنگاران درباره قانون تأمین قیر رایگان برای راه‌های روستایی گفت: نمایندگان همسو با اجرای عدالت اجتماعی، طرحی با هدف توزیع قیر رایگان تدوین و تصویب کردند که هم‌اکنون این طرح به قانون تبدیل شده و رئیس‌جمهوری آن را ابلاغ کرده است.

وی افزود: طرح الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۹۹ با تلاش نمایندگان به قانون تبدیل شد که بر اساس آن یک میلیون تن قیر تا سقف ۴ هزار میلیارد تومان و در صورتی که با این اعتبار تهیه یک میلیون تن محقق نشد، این اعتبار تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، از سرجمع اعتبارات برای اهداف مورد نظر تخصیص داده می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰ درصد اعتبارات مذکور در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه‌های روستایی، راه‌های فرعی، بازآفرینی شهری در محلات تاریخی و سایت‌های مسکن مهر قرار می‌گیرد.

نیکزاد ادامه داد: از اعتبارات مذکور ۲۱ درصد در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت روستاها، ۱۰ درصد در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای آسفالت شهرهای کمتر از ۵۰ هزار نفر، ۵ درصد در اختیار سازمان نوسازی مدارس برای آسفالت محوطه مدارس، ۴ درصد در اختیار سازمان منابع طبیعی جهت مبارزه با ریزگردها و ۳ درصد در اختیار بسیج سازندگی برای آسفالت حیاط پایگاه‌های بسیج و پاسگاه‌های ناجا قرار می‌گیرند.

وی ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه به منظور همراهی و قول تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها، نوسازی مدارس، سازمان منابع طبیعی و بسیج سازندگی، برش استانی این طرح را ارائه می‌دهند تا از اعتبار یادشده، دستگاه‌های اجرایی قیر مورد نیاز را خریداری کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود، ما دنبال رانت و فساد نیستیم. ۴ و یا ۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین یک میلیون تن قیر رایگان میان دستگاه‌های یادشده توزیع می‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: مدیران استانی باید با اعتبارات تخصیص داده شده قیر را تأمین و در پروژه‌های مربوط به عدالت اجتماعی در حوزه آسفالت کردن راه‌های روستایی، راه‌های عشایری، حیاط مدارس، حیاط پایگاه‌های بسیج و پاسگاه‌های انتظامی و حل مشکل ریزگردها هزینه کنند.

وی گفت: وزارت نفت با اخذ هزینه، قیر در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد و این کار با توجه به فصل کاری تا تیرماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اعتبارات این محل نمی‌توان حقوق پرداخت کرد یا در محلی جز موارد یاد شده، هزینه کرد و تنها دستگاه‌های اجرایی باید قیر خریداری و در محل‌های تعیین‌شده مصرف کنند.

کد خبر 310016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =