۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
  • کد خبر: 310249
زیرساخت‌های نفتی خارک در وضع ایمن قرار دارند

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با وجود رعد و برق، بارش رگباری باران، آبگرفتگی و همچنین طوفان شدید در چند روز اخیر، خسارتی به زیرساخت‌های صنعت نفت در پایانه نفتی خارک وارد نشده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز عنوان کرد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر که از روز پنجشنبه هفته گذشته در استان بوشهر فعال شده، جزیره خارک با ۲۱۷ میلیمتر رکورددار بیشترین میزان بارندگی بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام‌شده در بخش‌های مختلف شرکت و  تلاش کارکنان متعهد و سختکوش شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بخش‌های مختلف عملیات، اچ‌اس‌یی و پشتیبانی با وجود اینکه هم‌زمان با رعد و برق شدید، بیش از ۲۰۰ میلی‌متر بارش باران داشتیم، اما خساراتی به تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی وارد نشد و هیچ‌گونه خللی در فرآیندهای عملیاتی شرکت به وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی پیشین به دلیل نیاز عملیاتی برای جلوگیری از سرریز مخازن، تلاشگران عملیات دریایی با ارزیابی همه ریسک‌های عملیاتی و تلاش بی‌سابقه، اقدام به پهلودهی نفتکش به اسکله‌های صادراتی کردند.

اسدروز افزود: این عملیات، در شرایط طوفان شدید و مواج بودن دریا در حالی که سرعت وزش باد به ۳۰ تا ۴۰ گره دریایی و ارتفاع موج بین ۶ تا ۷ فوت بود، همراه با رعد و برق و بارش باران شدید انجام شد.

وی اظهار کرد: در این شرایط سخت و در عملیاتی دیگر، به‌ دلیل بارش شدید باران سقف یکی از مخازن ذخیره‌سازی دچار آبگرفتگی و تجمع آب باران شد که با واکنش سریع و اقدام به‌موقع گروهی از کارکنان عملیات صادرات، بهداشت ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) و ترابری پایانه نفتی خارک و با استفاده از تجهیزات و منابع موجود، تخلیه آب به‌موقع و پیش از بروز حادثه‌ای انجام شد.

کد خبر 310249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =