تولید نفت اوپک برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافت

بررسی رویترز نشان داد که با افزایش تولید نفت لیبی، تولید نفت اوپک برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، بررسی رویترز نشان داد که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه نوامبر برای پنجمین ماه پیاپی افزایش یافته است، زیرا افزایش تولید لیبی پایبندی کامل دیگر تولیدکنندگان به توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک و غیراوپک را جبران کرد.

بر اساس این بررسی، ۱۳ عضو اوپک در ماه نوامبر ۲۵ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند که ۷۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه اکتبر افزایش یافته و نسبت به پایین‌ترین سطح تولید این سازمان در سه دهه گذشته در ماه ژوئن افزایش بیشتری داشته است.

لیبی، یکی از اعضای اوپک که از کاهش تولید این سازمان معاف است، در ماه نوامبر شاهد بهبود تولید بود، این در حالی است که تولید این کشور ماه‌ها به‌طور گسترده‌ای متوقف شده بود. این مسئله برای دیگر تولیدکنندگان اوپک که در حال تلاش برای مدیریت تولید نفت خود هستند دردسرساز شده است، زیرا قرنطینه‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا مانع بهبود تقاضا می‌شود.

در همین حال، نتایج این بررسی نشان می‌دهد که بر اساس توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس، کشورهای عضو اوپک متعهد به ادامه کاهش تولید بیشتر از مقدار توافق‌شده هستند. سطح پایبندی این سازمان به این توافق در ماه نوامبر ۱۰۲ درصد بود که نسبت به ماه اکتبر تغییری نکرد.

این بررسی نشان داد تولید لیبی در ماه نوامبر حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته که سریع‌تر از انتظار برخی تحلیلگران و مقام‌های اوپک است.

این بررسی همچنین نشان داد که ایران و ونزوئلا، دو عضو دیگر اوپک که از کاهش عرضه معاف هستند نیز افزایش تولید داشته‌اند.

کد خبر 310254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =