نمی‌توان دست وزارت نفت را بست و از آن کار خواست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت مجموعه بزرگ و پیچیده‌ای است و به‌طور طبیعی مکمن است اشکال‌هایی هم به آن وارد شود، اما نمی‌توان دست و پای این وزارتخانه را برای توسعه بست و از آن کار خواست.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالعلی رحیمی مظفری، امروز (دوشنبه، ۲۴ آذرماه) در آیین آغاز عملیات حفاری نخستین چاه طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی با بیان اینکه مدت‌هاست منتظر چنین اتفاق مهمی در فاز ۱۱ پارس‌جنوبی بودیم، گفت: امروز با تلاش و همت خدمتگزاران عرصه نفت و پیمانکاران داخلی این کار محقق شد.

وی با بیان اینکه بحث فشارافزایی پارس‌جنوبی در کنار توسعه آن خوشحالی مضاعفی را ایجاد کرده است، افزود: امیدواریم بتوانیم روز به روز شاهد رشد و پیشرفت این صنعت عظیم باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به ضرورت استفاده حداکثری از این میدان مشترک نفتی اشاره و تصریح کرد: از مجموعه وزارت نفت، شخص وزیر و همه کارکنان و کارگرانی که در سکوها، مناظق با شرایط سخت کار و بد آب و هوا تلاش می‌کنند، از طرف خود و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قدردانی می‌کنم.

رحیمی مظفری عنوان کرد: مباحثی درباره وزارت نفت مطرح می‌شود، این وزارتخانه مجموعه بزرگ و پیچیده‌ای است و به‌طور طبیعی مکمن است اشکال‌هایی هم به آن وارد شود، اما نمی‌توان دست و پای وزارت نفت را برای توسعه بست و از آن وزارتخانه کار خواست.

وی ادامه داد: اینکه سهم ۱۴.۵ درصد وزارت نفت بخواهد با التماس مدیران محقق شود، یارانه پنهانی که از این ۱۴.۵ درصد داده می‌شود مشخص نیست و این یارانه پنهان می‌تواند در توسعه پروژه‌های نفت مشکل ایجاد کند، سرانجام خروجی آن در دو مورد مشکل ایجاد می‌کند نخست ایجاد مشکل در توسعه پروژه‌های نفتی و دیگری نارضایتی کارکنان که هر دو به این صنعت ضربه می‌زند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاه ویژه‌ای که به این صنعت می‌شود شاهد ایجاد رشد و شکوفایی بیشتر آن به همت کارشناسان و متخصصان داخلی خواهیم بود.

کد خبر 310701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =