موافقت وزیر نفت با گازرسانی به ۲ شهر و ۱۰۰ روستای دیگر هرمزگان

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان از موافقت وزیر نفت برای گازرسانی به دو شهر احمدی و فارغان و حدود ۱۰۰ روستای تابع این مناطق در شهرستان حاجی‌آباد هرمزگان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فواد حمزوی در این باره گفت: این اقدام همسو با توسعه رفاه اجتماعی مردم بخش‌های احمدی و فارغان شهرستان حاجی‌آباد انجام می‌شود که با وجود محدودیت‌های موجود و به‌دلیل سخت‌گذر بودن مسیر گازرسانی و هزینه بالای آن در این شهرها، موافقت اولیه برای اجرای طرح گازرسانی به این بخش از شهرستان حاجی‌آباد، سال ۹۸ اخذ شده بود، اما به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری برای این پروژه، نیاز به پیگیری ویژه‌ای داشت.

وی افزود: هزینه سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به فارغان و احمدی و روستاهای تابع و صنایع خوشه در شهرستان حاجی‌آباد از محل منابع بند ق تبصره ۲ و بند د تبصره ۱ قانون بودجه که همگی از منابع داخلی وزارت نفت هستند، تأمین می‌شود و در این پروژه، ۲ شهر فارغان و احمدی و حدود ۱۰۰ روستا با جمعیتی بیش از ۲۳۰۰۰ نفر و مجموعه‌ای از صنایع منطقه از جمله حدود ۳۰ گلخانه، ناحیه صنعتی و ... با برآورد مصرفی بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب در روز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

عملیات گازرسانی به شهر حاجی‌آباد به عنوان یکی از شهرستان‌های سردسیر هرمزگان از سال ۸۶ به‌عنوان نخستین شهر سبز این استان آغاز شد و هم‌اکنون حدود ۸ هزار مشترک از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از این تعداد، ۱۵۰۰ مشترک آن در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان قرار دارند.

کد خبر 310951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =