استان بوشهر از منابع حاصل از سهم فروش گاز بهره‌مند می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب این کمیسیون، استان بوشهر از منابع حاصل از سهم فروش گاز به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان بهره‌مند می‌شود.

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در تشریح نشست عصر دیروز (یکشنبه، ۳۰ آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی برخی تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش نفتی و تصویب تعدادی از پیشنهادهای نمایندگان خبر داد.

وی افزود: در این نشست، با توجه به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس‌جمهوری، بند الف تبصره یک به پیشنهاد نمایندگان اصلاح شد که براساس آن سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت تا سقف یک میلیون بشکه در روز، ۲۰ درصد تعیین شد و مازاد بر آن ۳۸ درصد و مقرر شد منابع حاصل از فروش بیش از سقف یک میلیون بشکه نیز به صندوق توسعه ملی واریز شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بود دولت اجازه داشته باشد نسبت به فروش نفت با اولویت پیش فروش داخلی یا انتشار اوراق مالی اقدام کند، اما از آنجا که کف این درآمد ۷۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده و با توجه به تعیین سقف یک میلیون بشکه برای فروش نفت، این عدد عملاً بسیار بیشتر می‌شد به همین دلیل در نشست کمیسیون انرژی با حذف این بند موافقت شد.

شریعتی نیاسر عنوان کرد: مصوبه دیگر کمیسیون انرژی اضافه شدن استان بوشهر برای استفاده از منابع حاصل از سهم فروش گاز به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود که تا پیش از این استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان‌جنوبی و جنوب کرمان و خور و بیابانک از این سهم برخوردار بودند.

به گزارش شانا، مصوبات کمیسیون انرژی و دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی درباره تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ و در حوزه‌های مختلف، در کمیسیون تلفیق مجلس نیز بررسی خواهند شد و امکان تغییر وجود دارد.

کد خبر 310979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =