توسعه یک میدان گازی اقلیم کردستان عراق از سرگرفته شد

شرکت دانا گاز امارات متحده عربی توسعه یک میدان گازی منطقه اقلیم کردستان عراق را از سرگرفت.

به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، شرکت دانا گاز، یک تولیدکننده اماراتی فعال در حوزه انرژی با تمرکز بر عملیات در منطقه اقلیم کردستان عراق، پروژه اصلی توسعه گاز این منطقه را آغاز کرد، تولید این شرکت از میدان خورمور به مقدار بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

شرکت دانا گاز روز یکشنبه (۳۰ آذرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید گاز این شرکت در میدان خورمور در ۱۵ دسامبر (۲۵ آذرماه) به رقم بی‌سابقه ۴۳۰ میلیون فوت مکعب رسید و این شرکت در همان روز کار خود را برای افزایش ظرفیت این میدان به مقدار ۲۵۰ میلیون فوت مکعب تا سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ آغاز کرد.

میانگین تولید گاز در سه ماه چهارم و از ۱۵ دسامبر، به ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

فاز نخست توسعه تولید گاز میدان خورمور با رقم ۲۵۰ میلیون فوت مکعب و رساندن آن به روزانه ۶۵۰ میلیون فوت مکعب که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ تعیین شده بود، به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا و بسته شدن مرزها به تأخیر افتاد.

دانا گاز ۳۵ درصد سهام کنسرسیوم پرل ابوظبی را به خود اختصاص داده که به‌طور عمده تولیدکننده گاز و میعانات همراه از میدان خورمور و میدان‌های چمچمال منطقه اقلیم کردستان در کنار چند شرکت بین‌المللی دیگر است.

پاتریک آلمن وارد، مدیرعامل شرکت دانا گاز ۱۲ نوامبر اعلام کرده بود که مرحله دوم توسعه میدان گازی خورمور از رقم روزانه ۶۵۰ میلیون فوت مکعب به ۹۰۰ میلیون فوت مکعب در روز به احتمال زیاد در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۵ اتفاق می‌افتد.

کد خبر 310997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =