رتبه جهانی ایران در تولید سولفات پتاسیم ارتقا یافت

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) از ارتقای رتبه جهانی ایران از دوازدهم به نهم در زمینه تولید سولفات پتاسیم با بهره‌برداری از واحد سولفات پتاسیم ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، رسول اشرف‌زاده، امروز( پنجشنبه، چهارم دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از واحد تولید سولفات پتاسیم و اسیدکلریدریک پتروشیمی ارومیه از جمله طرح‌های ملی وزارت نفت اظهار کرد: توسعه صنایع تکمیلی و ساخت پارک‌های پایین‌دست با هدف تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از واردات بعضی از محصولات، رونق تولید به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته از سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه شرکت پترول چهار پارک پایین‌دستی با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در حال اجرا دارد، افزود: سه طرح پتروشیمی لردگان، فاز دوم پتروشیمی ایلام و سولفات پتاسیم ارومیه متعلق به این شرکت امسال به بهره‌برداری رسیده که با ساخت آنها بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزوده شده است.

مدیرعامل پترول با بیان اینکه سه طرح پتروشیمی پترول که امسال به بهره‌برداری رسید در شرایط سخت و بدون کارشناسان خارجی تکمیل شد، گفت: واحد سولفات پتاسیم از طرح‌های با ارزشی است که با سرمایه‌گذاری ۵۸.۵ میلیارد تومان، سالانه حدود ۴۶۵ میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت.

اشرف‌زاده با اشاره به اینکه محصولات سولفات پتاسیم از محصولات با ارزشی است که در صنایع کود شیمیایی، مواد آزمایشگاهی و به‌عنوان کاتالیست استفاده می‌شود، ادامه داد: بخشی از نیاز کشور به این محصول وارد می‌شود، اما با افتتاح این طرح افزون بر جلوگیری از واردات، بخشی نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به‌طور مستقیم برای ۵۰ نفر و به‌طور غیرمستقیم برای ۲۳۰ نفر در دوران بهره‌برداری اشتغال‌زایی کرده است، افزود: ۹۵ درصد از نیروهای حاضر در این واحد بومی هستند.

مدیرعامل پترول به دو طرح توسعه‌ای پتروشیمی ارومیه اشاره و تصریح کرد: طرح آلومینیم کلراید که اکنون عملیاتی می‌شود با ۲۰ هزار تن ظرفیت و طرح نخستین پارک صنعتی ملامین در ارومیه که امیدواریم عملیات اجرایی آن دهه فجر امسال آغاز شود سبب اشتغال‌زایی ۹۳۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲۳۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم خواهد شد.

اشرف‌زاده اظهار کرد: ظرفیت تولید سولفات پتاسیم با بهره‌برداری از واحد سولفات پتاسیم ارومیه به ۳۴۰ هزار تن می‌رسد و رتبه جهانی ایران در زمینه تولید این محصول از دوازدهم به نهم ارتقا یافت.

کد خبر 311155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =