واحد بخار پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی آماده تولید شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از تکمیل عملیات ساخت و پیش‌راه‌اندازی واحد بخار پالایشگاه این طرح خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور با بیان اینکه این واحد شامل ۶ بویلر تولید بخار است، گفت: کار تکمیل این واحد یوتیلیتی ازسوی شرکت مپنا انجام شده و این شرکت وظیفه ساخت بویلرهای این واحد را به‌عهده داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید ۱۶۰ تن بر ساعت بخار از سوی هریک از بویلرهای واحد بخار پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، گفت: این واحد با توجه به تکمیل فعالیت‌های اجرایی و عملیات پیش‌راه‌اندازی، تحویل گروه راه‌انداز شد و در زمان بهره‌برداری، بخار مورد نیاز پالایشگاه را تامین می‌کند.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی ابراز امیدواری کرد با تکمیل واحدهای فرآیندی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، این واحد عملیاتی شده و از بخار آن برای واحدهای تولیدی و روشن کردن مشعل پالایشگاه استفاده شود.

توسلی‌پور با بیان اینکه عملیات ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ در سایت دو پارس جنوبی با پیشرفت ۸۴.۶ درصد هم‌اکنون درحال اجراست و در گام نخست، واحدهای جانبی این طرح تا پایان امسال عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: واحد آب آتش‌نشانی پالایشگاه فاز ۱۴ با توجه به بهره‌برداری از دو مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی و ضرورت اجرایی شدن الزام‌های ایمنی راه‌اندازی شده است.

کد خبر 311518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =