قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت امضا می‌شود

قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفت فلات قاره فردا (دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه) با حضور وزیر نفت امضا می‌شود.

این پروژه‌ها با ارزشی بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (شامل میدان‌های بینک، سولابدر، لالی بنگستان، گچساران ۳ و ۴، گلخاری، بی‌بی‌حکیمه و اهواز ۲، ۳ و ۵ در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد) و شرکت نفت فلات قاره ایران (شامل میدان رشادت در حوزه دریایی استان هرمزگان در خلیج فارس) قرار دارند.

طرح نگهداشت و افزایش تولید، مشتمل بر ۳۳ پروژه است که ۲۹ پروژه در بخش خشکی و چهار پروژه فراساحلی است. مجموع هزینه‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده در این طرح معادل ۶.۲ میلیارد دلار است که با احتساب هزینه‌های تأمین مالی و ارقام بازپرداخت در تعهد دولت به ۷.۲ میلیارد دلار بالغ خواهد شد. پروژه‌های این طرح در محدوده جغرافیایی هفت استان کرمانشاه، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و هرمزگان اجرا و پیش‌بینی می‌شود با اجرای آنها تولید نفت‌خام کشور به‌طور میانگین بالغ بر ۲۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.  

مراسم امضای قراردادهای مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت ساعت ۹ صبح ۲۲ دی‌ماه از سامانه‌های live.nioc.ir و live.mop.ir به صورت زنده پخش می‌شود.

کد خبر 311550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =