مدیریت مصرف گاز و برق بدون مساعدت مردم میسر نیست

وزیر کشور گفت: مصرف خانگی گاز و برق رقم بسیار بزرگی به خود اختصاص داده که مدیریت آن الزامی است این هم بدون همکاری و مساعدت مردم میسر نیست.

به گزارش شانا، عبدالرضا رحمانی فضلی، امروز (یکشنبه، ۱۴ دی‌ماه) در نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی که وزیران نفت و نیرو نیز حضور داشتند، با بیان اینکه شرایط اجتماعی ما شرایط بسیار خاصی است و از نظر اقتصادی و کرونا، تهدیدها و فشارهای زیادی به مردم وارد می‌شود، افزود: سه مسئله در زمستان می‌تواند به این اضافه شود، یکی آلودگی هواست که مردم به‌ویژه در کلانشهرها نگران آن هستند. شاخص‌ها بالاست و این شاخص‌ها سبب بیماری و اضطراب می‌شود و نگرانی‌های زیادی برای مردم به‌وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر، موضوع خاموشی برق است که در چند استان به‌ شکل موردی خاموشی برق داشتیم. اگر ملاحظه نشود احتمال دارد خاموشی‌ها افزایش یابد، خاموشی نگرانی‌های زیادی برای مردم به‌وجود می‌آورد، مسئله دیگر هم کمبود سوخت است، هم‌اکنون سقف تولید گاز و گازوئیل و نفت‌کوره مشخص است، وقتی مصرف بیشتر می‌شود با کاهش روبه‌رو می‌شویم، این نشست برای این موضوع برگزار شد تا راه‌حل‌های کوتاه‌مدت پیدا و آن را رفع کنیم.

وزیر کشور تأکید کرد: آنچه مشخص است باید همه تلاش کنیم مصرف را در کوتاه‌مدت کاهش دهیم. مصرف خانگی رقم بسیار بزرگی به خود اختصاص داده و لازم است مصرف خانگی کنترل و مدیریت شود و این هم بدون مساعدت مردم میسر نخواهد بود.

رحمانی فضلی گفت: در کاهش مصرف به‌دنبال زندگی سخت مردم نیستیم، اما مصرف بهینه ضرورت دارد؛ به‌گونه‌ای که در منزل خود آرامش داشته باشند و مصرف به گونه‌ای نباشد که در شرایط خاص مجبور باشیم برخی مصارف را قطع کنیم، یا اینکه به‌صورت طبیعی به قطع منجر شود.

وی عنوان کرد: درباره مصرف سوخت مازوت در شرایط بسیار خاص هستیم، به‌گونه‌ای نباشد که ما با مشکلات بیشتری مواجه شویم. استانداران در استان‌ها اولویت‌های شهرستان‌های خود را درباره آلودگی هوا برنامه‌ریزی کنند؛ هر استان متناسب با شرایط و مقتضیات داخلی روش‌های متفاوتی را می‌تواند اعمال کند، البته باید وزارت نفت، نیرو و محیط زیست برنامه‌های خود را ابلاغ کنند.

کد خبر 311585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =