نخستین دوره آموزش کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز برگزار شد

 اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران نخستین دوره آموزش مجازی کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز (IWCF) را برگزار کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدمحمدحسین جزایری، سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی این شرکت گفت: دوره‌ها پیش از این حضوری تشکیل می‌شد که به سبب شیوع  ویروس کووید-۱۹ و الزام رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حسب اهمیت دوره، از طریق بستر فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های IWCF سال‌ها براساس قرارداد همکاری بین شرکت ملی حفاری ایران و یک شرکت خارجی در اهواز برگزار می‌شد که چند سال به سبب تحریم‌ها تشکیل آن دچار وقفه و تأخیر  شد.

سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با توجه به اهمیت تشکیل این دوره‌ها به‌ویژه پس از حادثه فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید بنا به دستور وزیر نفت مبنی بر الزام گذراندن دوره‌های آموزشی کنترل فوران چاه در سطوح مختلف برای کارکنان شاغل در واحدهای عملیاتی، فنی، تخصصی و مهندسی، پروژه‌های خدمات فنی و ویژه همسو با شیوه‌نامه صلاحیت حرفه‌ای کارهای مربوط به عملیات حفاری، برگزاری این دوره‌ها از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ملی حفاری تحت نظارت مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران در دستور کار قرار گرفت.

جزایری گفت: این دوره‌ها پس از دریافت مجوزهای لازم و تعیین صلاحیت مربیان مجرب از سوی وزارت نفت با استفاده از همه ظرفیت‌ها و فضا و امکانات با اولویت کارشناسان عملیاتی شرکت ملی حفاری به‌صورت حضوری تشکیل شد و چند دوره استمرار داشت که با شیوع ویروس کرونا و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تداوم کلاس‌ها از طریق بستر فضای مجازی و به‌صورت برخط برنامه‌ریزی شد و به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت نسبت به تهیه نرم‌افزارهای آموزشی اقدام و همسو با آن در زمینه تولید محتوا، کتاب‌های مرجع و جزوه‌های آموزشی مبادرت شد و در نخستین گام ۲۵ نفر از کارشناسان شرکت از تاریخ ششم تا دهم دی‌ماه در این دوره که در سطوح دو و سه برگزار شد، شرکت کردند.

سرپرست آموزش حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره‌ها در صورت دریافت نمرات قبولی، گواهینامه با اعتبار دو ساله دریافت می‌کنند، اظهار کرد: براساس برنامه تدوین‌شده تا پایان امسال، ۴۰ نفر دیگر از کارشناسان شرکت حسب نوع مسئولیت عملیاتی فرصت حضور در دوره‌های آموزشی کنترل فوران چاه را خواهند یافت.

کد خبر 311588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =