درخواست استاندار تهران برای صرفه‌جویی در گاز

استاندار تهران با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در این استان، از شهروندان خواست در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

به گزارش شانا، انوشیروان محسنی بندپی، امروز (یکشنبه، ۱۴ دی‌ماه) در حاشیه نشست سوخت‌رسانی زمستانی که با حضور وزیران نفت، نیرو و کشور برگزار شد، با اشاره به مقدار مصرف گاز در استان تهران گفت: بر اساس بررسی انجام‌شده در مدت ۴۰ روز از یکم آذرماه امسال تا ۱۱ دی‌ماه با مصرف روزانه ۱۱۲ میلیون مترمکعب گاز، استفاده از گاز در استان تهران به‌ویژه در بخش خانگی ۱۵ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین مقدار مصرف گاز در روز هشتم دی‌ماه با ۱۲۲ میلیون مترمکعب بود به‌طوری که رکورد تازه‌ای در زمینه مصرف طی ۲۰ سال اخیر ثبت شد.
 
استاندار تهران تصریح کرد: افزایش مصرف مشترکان خانگی سبب شده مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌های استان تهران نسبت به پارسال ۲۶ درصد کاهش داشته باشد، از این رو از همه شهروندان درخواست همکاری داریم تا وسایل گرمایشی خود را ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد تنظیم و با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها به کاهش مصرف گاز کمک کنند.

محسنی ‌بندپی تأکید کرد: کاهش مصرف گاز ضمن کمک به کاهش آلودگی هوا به دلیل تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها، زمینه را برای تأمین گاز در روزهای سرد فراهم می‌کند و در این زمینه مشارکت شهروندان و دستگاه‌های اداری و اجرایی همسو با ساماندهی استفاده از وسایل گرمایشی اثرگذار است.

کد خبر 311589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =