افزایش ۶۵ درصدی تغییر آرایش خطوط لوله منطقه ۷ عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران اظهار کرد: تغییر آرایش در خطوط لوله انتقال گاز غرب کشور در پاییز ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، امین عبادی تغییر آرایش در خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار را به‌عنوان یکی از راهکارهای عملیاتی برای حفظ پایداری شبکه انتقال گاز عنوان کرد و گفت: با توجه به سردی هوا و نیاز به انتقال پایدار گاز در استان‌های غرب و شمال غرب کشور، این منطقه عملیاتی با کنترل‌های لحظه‌ای شبکه انتقال گاز در این محدوده، بیش از ۲۰۰ تغییر آرایش را با هماهنگی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز انجام داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال سردی بیشتر هوا در روزهای آینده، از هموطنان استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان درخواست می‌شود با مصرف بهینه گاز و رعایت دمای رفاه ‌( ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد)، زمینه بهره‌مندی دیگر هم‌میهنان در استان‌های شمالی کشور از گاز طبیعی را فراهم کنند.

سیستم‌های مخابراتی منطقه ۷  توسعه یافت

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران همچنین از توسعه سیستم‌های مخابراتی به عنوان پشتیبان و ضامن پایداری انتقال گاز در این منطقه عملیاتی خبر داد و گفت: همسو با بهبود فرآیند کنترل انتقال پایدار، پاک، ایمن و بهره‌ور گاز طبیعی و لزوم بهره‌مندی از سیستم‌های مخابراتی روزآمد و کارآمد، با تلاش همکاران واحد ICT منطقه و همکاری دیسپچینگ شرکت ملی گاز و شرکت‌های پشتیبان از ابتدای پاییز امسال تاکنون تعداد ۳۲ دستگاه RTU در منطقه نصب و راه‌اندازی شده است.

عبادی یادآور شد: با نصب این تجهیزات که از روزآمدترین فناوری‌ها در آن استفاده شده، افزون بر اعلام باز و بسته بودن شیرهای بین مسیر، امکان ارسال برخط فشار گاز در خطوط نیز فراهم شده است.

کد خبر 311733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =