مقدار فرآورش گاز کشور افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ثبت رکوردی تازه در فرآورش گاز در پالایشگاه‌های کشور خبر داد و اعلام کرد این مقدار به روزانه ۸۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است و مصرف بهینه گاز ازسوی مردم ضرورت دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی در این باره گفت: این رقم تاکنون در تاریخ فرآورش گاز کشور بی‌سابقه بوده است و امیدواریم تا ۱۰ روز آینده افزایش یابد. تغییراتی در سیستم پالایشگاهی و برگشت از منابع گازی انجام شده است تا از این طریق بتوانیم بخشی از این مقدار مصرف را با افزایش تولید پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: این اقدام‌ها با توجه به مقدار بالای مصارف خانگی و تجاری انجام شده تا بتوان موازنه تولید و مصرف را تا حدی مثبت کرد.

>>> بیشتر بخوانید؛

مصرف گاز کشور در مرحله هشدار است

یک درجه کاهش دمای خانه، یک فاز پارس جنوبی صرفه‌جویی است

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه هم‌اکنون برای انتقال بهتر و ایمن‌ گاز از همه توان خود استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: اکنون این گاز را به‌طور کامل از جنوب کشور به مناطق شمال، شمال ‌شرق و شمال غرب کشور و مناطقی که مصارف بالاتری دارند، منتقل می‌کنیم و امیدواریم این مقدار افزایش تولید، جایگزین مصرف بالا شود.

تربتی تأکید کرد: باید بدانیم که بی‌شک نمی‌توان از طریق افزایش تولید به موازنه در شبکه دست یافت و همه مردم به‌طور حتم باید با مصرف بهینه گاز ما را همراهی و یاری کنند تا بتوانیم این انرژی پاک را به صنایع و نیروگاه‌ها نیز اختصاص دهیم.

کد خبر 311777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =