۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 311789
نشت نفت در گناوه مهار و پاکسازی شد

نشت نفت در منطقه گلخاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به‌طور کامل مهار و لکه‌های نفتی پاکسازی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، پیگیری‌ها از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران حاکی از آن است که نفت مرده موجود در خط لوله خارج از سرویس گلخاری به سمت بینک، به‌دلیل فرسودگی خط در تاریخ  ۱۱ دی‌ماه نشت کرده است. این نفت ۵۰۰ متر پایین‌تر از محل نشت، به همراه آب به پشت سد خاکی که کشاورزان پیش‌تر برای فعالیت‌های خود ایجاد کرده بودند رسیده و به دلیل شکستگی سد ناشی از بارندگی، مقداری به داخل رودخانه جریان یافته است.

بر این اساس، بلافاصله نیروهای عملیاتی در منطقه مستقر شده‌اند و مسیر جریان نفت را بسته و از طریق بوم‌های جذاب نسبت به جمع‌آوری نفت اقدام کرده‌اند. با ادامه این روند، نفت‌های باقی‌مانده جمع‌آوری شده و نفت به دریا وارد نشده است.

غلامرضا مهرجو، فرماندار گناوه نیز با اشاره به مهار نشتی نفت عنوان کرد: با تلاش کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و امکانات بنادر و دریانوردی شهرستان گناوه، نشتی نفت با ترمیم خطوط لوله مهار و مشکل برطرف شده است.

کامبیز عبداللهی، رئیس اداره محیط زیست گناوه نیز در این باره در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های محلی اظهار کرده است: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بعد از نشتی نفت در دره فصلی «بهون» در بخش مرکزی شهرستان گناوه، به‌منظور پیشگیری از گسترش آلودگی‌ها و ورود نفت به دریا، در سه نقطه بوم‌گذاری و نسبت به جمع‌آوری لکه‌های نفتی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه شکستگی خط لوله نفت در منطقه گلخاری بلافاصله مهار شده بوده، ادامه داده است: پس از بازدیدهای زمینی و هوایی و یافتن منشأ آلودگی نفتی، جمع‌آوری لکه‌های نفتی نیز صورت گرفته و جمع‌آوری خاک‌های آلوده نیز در دست اقدام است.

به گفته رئیس اداره محیط زیست گناوه، با انجام اقدام‌های به‌موقع شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، هیچ‌گونه آلودگی ناشی از این لکه‌های نفتی وارد دریا نشده و به اراضی کشاورزی نیز سرایت نکرده است.

کد خبر 311789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =