سهم‌مان را از بازار نفت می‌گیریم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ظرفیت‌های خوبی در صنعت نفت ایجاد شده است و ایران قادر خواهد بود سهم خود را از بازار نفت بگیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود کرباسیان امروز (دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در حاشیه برگزاری آیین امضای هشت قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که در صورت رفع تحریم‌ها، آیا ایران قادر به احیای بازار خود خواهد بود، گفت: در مدت تحریم‌ها چرخ توسعه نفت متوقف نماند؛ ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد و می‌توانیم سهم‌مان را از بازار بگیریم.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت برای مدیریت افت طبیعی تولید میدان‌های نفتی، درباره تأمین منابع مالی مورد نیاز این طرح یادآور شد: منابع این طرح از طریق انتشار اوراق مشارکت و بازپرداخت از محل افزایش تولید میدان‌ها تأمین خواهد شد و وابسته به بودجه نیست.

هشت قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، امروز (۲۲ دی‌ماه)، با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران نفتی، میان شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت فلات قاره ایران (کارفرمایان) و شرکت‌های پیمانکار ایرانی امضا شد.

کد خبر 311918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =