هزینه‌های جاری باید از منابعی به جز نفت تأمین شود

رئیس‌جمهوری گفت: همه تلاش داریم که وابستگی بودجه جاری از درآمدهای نفتی را برای همیشه قطع کنیم و این کار در این دو سه سال اخیر به‌خوبی انجام شده است، امیدواریم هزینه‌های جاری به نفت وصل نشود و از منابع دیگر تأمین شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۳ دی‌ماه) در پایان نشست سران قوا که به میزبانی رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با ابراز خوشحالی از نشست دوباره سران در فاصله زمانی کوتاه و گفت‌وگوهای خوبی که در این نشست انجام شد، گفت: مهم‌ترین مباحث نشست سران قوا، سلامت، معیشت و بی‌اثر کردن و لغو تحریم‌های ظالمانه بود.

وی افزود: در زمینه سلامت، مردم کار بسیار بزرگی در این مدت انجام دادند، اجرای مطلوب و دقیق پروتکل‌های بهداشتی سبب شد آمار فوتی‌ها دوباره به سطح دورقمی برسد و برای ما بسیار مهم است که این ‌آمار و روند کاهشی آن را پایدار نگه داریم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز هم با رؤسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه درباره آنچه در لایحه دولت آمده بود و آنچه در کمیسیون تلفیق انجام می‌گیرد، بحث‌هایی داشتیم. تلاش ما این است که دیدگاه‌های دولت و مجلس به هم نزدیک‌تر شود تا بتوانیم اهدافی را که در این لایحه مورد نظر بوده با هم‌فکری بین دولت و مجلس و کمیسیون تلفیق محقق کنیم.

روحانی عنوان کرد: امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون تلفیق و نمایندگان دولت نشست‌های بیشتری با هم داشته باشند تا بودجه به گونه‌ای تصویب شود که به نفع همه مردم، اقتصاد و رشد و توسعه کشور باشد.

وی گفت: همه تلاش داریم وابستگی بودجه جاری از درآمدهای نفتی را برای همیشه قطع کنیم و این کار در این دو سه سال اخیر به‌خوبی انجام شده است، امسال هم در بودجه همین‌طور خواهد بود. امیدواریم هزینه‌های جاری به نفت وصل نشود و از منابع دیگر تأمین شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت در این سه سال با کمک مردم و هدایت مقام معظم رهبری توانست تحریم را کم‌اثر کند، افزود: البته آثار تحریم را نمی‌شود صفر کرد، اما اجازه ندادیم که دشمنان به اهداف خود برسند، آنچه مورد نیاز ضروری مردم بوده، با همه سختی‌ها وارد کردیم. آن مقداری که لازم بوده، کالا صادر کنیم به هر قیمتی بود، انجام دادیم. البته مقداری با مشکلات توأم بوده، اما امسال هم تا این مقطعی که هستیم رقم صادرات و واردات قابل قبول است.

محمدباقر قالیباف نیز پس از نشست سران قوا گفت: خوشحالم که نشست‌های سران قوا نسبت به گذشته با فاصله زمانی کمتر برگزار می‌شود و این نشست‌ها نسبت به گذشته با نزدیکی و تمرکز بیشتر بر موضوع‌های مهم و اساسی کشور مورد بحث قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از موضوع‌های مهم امروز جامعه را سند مالی بودجه کشور برشمرد و افزود: در حوزه راهبردها، بین قوا هماهنگی و وحدت نظر کامل وجود دارد و همان‌طور که رئیس‌جمهوری عنوان کردند، هر سه قوه به دنبال این هستیم که کاهش وابستگی بودجه به نفت را بیشتر از گذشته پیش ببریم. این مسئله به این معناست که درآمدهای نفتی را صرف هزینه‌های جاری نکنیم.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری نیز بر این مسئله تأکید و عنوان کرده بودند که چون ما به سمت کاهش وابستگی به نفت حرکت می‌کنیم به ما «بارک الله» بگویید، من در نشست امروز به ایشان گفتم و اینجا هم تکرار می کنم که «بارک الله و صدبارک الله»، باید در این مسیر گام برداریم و این یکی از محورهای مهم و اساسی در اصلاح ساختار بودجه است.

کد خبر 312012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =