آموزش، رمز تبدیل زنان جوامع محلی به منابع انسانی با ارزش

مشاور امور زنان و خانواده شرکت ملی گاز در پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت گفت: آموزش، رمز تبدیل زنان جوامع محلی به منابع انسانی با ارزش است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، زهرا حسین‌زاده امروز (پنجشنبه، ۲۵ دی‌ماه) در دومین روز از پنجمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروزه مسئولیت اجتماعی، تنها یک اقدام خیرخواهانه و نوع‌دوستانه نیست، بلکه مسئولیتی است که به‌عهده شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی است.

وی افزود: در گذشته شرکت‌ها یک هدف اصلی داشتند که همان به حداکثر رساندن سود، بدون توجه به پیامدهای اجتماعی و محیطی به جا مانده از فعالیت‌های آنها بود، در حالی که امروزه، عملکرد شرکت‌ها بر پایه دو شاخص مهم کره زمین و مردم که به آثار باقیمانده از فعالیت آنها ارتباط دارد، ارزیابی می‌شود.

مشاور امور زنان و خانواده شرکت ملی گاز ایران، پیامدهای ناشی از فعالیت‌ها در منطقه مورد نظر را برای همه کارکنان، مصرف‌کنندگان، اجتماعات و محیط زیست پیرامونی تشریح و تأکید کرد: در شرکت‌هایی که فعالیت آنها با زمینه‌های اجتماعی و زیست محیطی جامعه میزبان رابطه نزدیکی دارد، مانند صنایع نفت و گاز، مسئولیت اجتماعی به‌ویژه در ارتباط با زنان، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که باید به شکلی ویژه به آن پرداخت.

حسین‌زاده با اشاره به نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی در حوزه صنعت نفت، آن را کاری ستودنی دانست و اظهار کرد: دفتر امور زنان و خانواده نفت با تلاش‌های فراوان، موفق شد موادی را در این بخش به نظام‌نامه مسئولیت اجتماعی اضافه کند که تأثیر آن می‌تواند در حوزه زنان و خانواده بسیار چشمگیر باشد.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد، توانمندسازی با بهره‌گیری از روش‌های متنوع حمایتی، تسهیل‌گری، آگاهی‌بخشی و آموزشی، به‌ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان کم‌بضاعت و با توجه ویژه به زنان و دختران، به‌منظور خوداتکایی و توسعه سرمایه انسانی در جوامع محلی است.

مشاور امور زنان و خانواده شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: کمک به هدایت و توانمندسازی ساکنان جوامع محلی به‌ویژه دختران، زنان و قشرهای آسیب‌پذیر به‌منظور شکوفایی ظرفیت‌های توسعه محلی در منطقه مورد نظر، از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی است که می‌تواند برای جوامع محلی، زندگی بهتری را فراهم کند.

حسین‌زاده با بیان اینکه توجه به جایگاه امور زنان و خانواده و عضویت مشاوران امور زنان و خانواده در کمیته مسئولیت اجتماعی، برای اطمینان از بهره‌مندی زنان جوامع محلی از فوائد صنعت و کاهش خطرهای آن، ضرورت بیشتری دارد، گفت: آنچه بیشتر و بهتر می‌تواند ما را در این زمینه یاری کند، تنها آموزش است و با آموزش می‌توان دنیای بهتری را برای صنعت، محیط پیرامونی و جوامع محلی فراهم کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های وزیر نفت، مشاور ارشد وزیر نفت در امور زنان و خانواده و مدیران عامل شرکت‌های اصلی و تابع برای تقویت جایگاه امور زنان و خانواده، یادآور شد: اکنون در جهان ثابت شده که با آموزش درست، زنان به سرمایه انسانی با ارزشی تبدیل می‌شوند که سبب رشد اقتصادی در سطح کلان کشورها می‌شوند.   

کد خبر 312095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =