پنجمین محموله از محصولات پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس صادر شد

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در آستانه افتتاح رسمی این ابرپروژه ملی، از صادرات پنجمین محموله از محصولات این مجموعه خبر داد.

به گزارش‌ شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمود امین‌نژاد ضمن تأکید بر اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول +C۲ در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس تولید شده، تصریح کرد: این مجتمع طبق برنامه‌ریزی‌های پیشین روزانه حدود ۱۸ هزار تن خوراک از NGL۹۰۰ دریافت می‌کند.

وی‌ با اشاره به اینکه به واسطه تولید پایدار، حدود ۱۱ هزار تن گاز متان برای مصارف خانگی در پیک مصرف هموطنان تولید و به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود، افزود: روزانه ۱۴۰۰ تن اتان، ۲۰۰۰ تن ال‌پی‌جی و ۱۳۰۰ تن محصول پنتان در این مجتمع تولید می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تصریح کرد: خوشبختانه پنجمین محموله صادراتی این شرکت به مقصد مورد نظر ارسال شده و روند صادرات در حال حاضر با شکسته شدن رکورد تولید این محصول ادامه خواهد داشت.

امین‌نژاد با بیان اینکه این مجتمع در مدار تولید پایدار قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که تا پایان بهمن ماه امسال و با اتصال خوراک مجتمع‌های پارس جنوبی از طریق خط ششم سراسری، ظرفیت تولید بیدبلند خلیج فارس افزایش قابل توجهی یابد.

مدیرعامل بیدبلند خلیج فارس تأکید کرد: خوشبختانه به واسطه تداوم تولید در این مجتمع، مشکل دیرینه و اساسی تأمین خوراک شرکت‌های مهم پتروشیمی در منطقه ویژه ماهشهر برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه افتخار و بالندگی ساخت بیدبلند خلیج فارس متعلق به تمام مردم ایران خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم این دستاورد فرزندان ملت، جهش بلند تولید را امسال محقق سازد و در روزهای پایانی هفته جاری شاهد افتتاح با شکوه این افتخار ملی باشیم.

کد خبر 312141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =