پیش‌ثبت‌نام بیش از ۶۰۰ شرکت در چهاردهمین نمایشگاه ایران‌پلاست

مدیر چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از پیش‌ثبت‌نام ۶۰۰ مشارکت‌کننده در سطوح مختلف برای حضور در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری ایران پلاست، با توجه به همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در دنیا که بسیاری از بخش‌های زندگی روزمره و البته رویدادهای تخصصی را در طول یک سال اخیر در سراسر جهان متأثر کرده است، ایران‌پلاست هم مستثنا نبوده و بارها تغییر تاریخ برگزاری را تجربه کرده تا در نهایت قرار است از ۱۹ تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار شود. به همین مناسبت گفت‌وگویی داشتیم با ایوب بنوی، مدیر چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست. وی در این مصاحبه به روند ویژه برگزاری نمایشگاه در این دوره اشاره کرد. صحبت این‌گونه آغاز شد:

همان‌طور که به‌خوبی اشاره کردید با توجه به شرایط شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، بسیاری از فعالیت‌ها از جمله همایش‌ها و نمایشگاه‌ها به‌صورت موقت به حالت تعلیق در آمد که نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست هم از این قاعده مستثنا نبود. سرانجام با بهبود نسبی شرایط و کاهش قابل توجه مبتلایان به ویروس کرونا و از همه مهم‌تر، فرهنگ شدن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در جامعه و با توجه به صدور مجوز وزارتخانه‌های صنعت، تجارت و معدن (صمت) و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و سرانجام موافقت وزارت نفت و هماهنگی‌های انجام‌شده با مسؤلان شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، قرار بر آن است که چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، به‌عنوان آخرین نمایشگاه قرن، از ۱۹ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ برگزار ‌شود.

برای اطمینان‌خاطر مشارکت‌کنندگان و شرکت‌هایی که تمایل دارند در این رویداد بزرگ صنعت پلیمر کشور حضوری فعالانه داشته باشند، تأکید می‌کنم این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. افزون بر پروتکل‌های مصوب نمایشگاه و ستاد کرونا، وزارت نفت نیز پروتکل‌های سختگیرانه‌ای برای حفظ سلامتی مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در نظر گرفته است.

این در حالی است که با توجه به شرایط یادشده و وجود فشارهای تحریم و بدعهدی‌های کشورهای غربی، ایران‌پلاست دوره چهاردهم تنها اتفاق بزرگ برای گرد هم آمدن و تبادل علم و فناوری، هم‌اندیشی و همکاری صنعت پتروشیمی در رده‌های مختلف این صنعت خواهد بود.

برنامه پیش‌ثبت‌نام‌ها و ثبت‌نام قطعی و جانمایی‌ها با توجه به زمان اندکی که پیش روست، چگونه پیش می‌رود؟

پیش‌ثبت نام ۶۰۰ مشارکت‌کننده در سطوح مختلف، نوید برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه را می‌دهد، از همه این شرکت‌ها دعوت می‌کنیم با حضور هرچه پررنگ‌تر، مراحل جانمایی نهایی خود را در سامانه ایران‌پلاست انجام دهند و از این فرصت طلایی در سال ۹۹ بیشترین بهره را ببرند.

آیا آماری از تعداد مشارکت‌کنندگان، فضای رزروشده و سالن‌ها به تفکیک گروه‌های کالایی در دست هست؟

تا این لحظه حضور بیش از ۱۰۰ شرکت در چهار گروه کالایی مواد اولیه پتروشیمی‌ها و تولیدکنندگان مواد اولیه، محصولات پیش‌ساخته و ساخته‌شده، ماشین‌آلات، تجهیزات، کالا و خدمات قطعی شده و با توجه به کمبود فضا و کمتر شدن فضای زیر پوشش سالن‌ها به دلیل پروتکل‌های بهداشتی از تمامی فعالان و علاقه‌مندان این صنعت خواهشمندیم هر چه سریع‌تر با مراجعه به سایت نمایشگاه ایران‌پلاست مراحل ثبت‌نام نهایی را انجام دهند.

در هر سالن فضاهایی برای نشست‌های B2B پیش‌بینی شده، برای فراهم کردن امکان مذاکرات که در غرفه‌ها به دلایل بهداشتی ممکن نیست، در این باره توضیحاتی بفرمایید.

با توجه به قوانین و مقررات اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی در هر سالن ۶۰ متر فضا برای ایجاد فضای B2B، نشست‌ها،  گفت‌وگوها و... در نظر گرفته شده که با توجه به رعایت فاصله اجتماعی و هماهنگی شرکت‌ها با ستاد برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست امکان برگزاری جلسات به‌صورت ایمن و سلامت وجود دارد.

یکی از کارکردهای نمایشگاه‌ها، به‌دست آوردن بازارهای فروش و صادرات از سوی مشارکت‌کنندگان است. برای بازدید هیئت‌های تجاری به‌ویژه از منطقه چه تدابیر احتمالی اندیشیده‌اید؟

یکی از دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، وجود هیئت‌ها و بازرگانی خارجی است، امسال نیز با توجه به نگاه ویژه ما در حضور هرچه پررنگ‌تر هیئت‌های تجاری خارجی، تاکنون مقدمات حضور بیش از ۶ هیئت (در قالب ۱۵۰ نفر)  از کشورهای منطقه فراهم شده، این در حالی است که با توجه به برگزاری نمایشگاه آنلاین مجازی، امکان حضور شرکت‌های خارجی و بازرگانان خارجی برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است که اطلاعات تکمیلی و شرایط آن به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 312207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =