آمادگی پالایشگاه فجرجم برای دریافت حداکثری خوراک از پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم گفت: این شرکت اکنون در وضع استمرار تولید قرار دارد و آماده دریافت خوراک حداکثری از منابع گازی پارس جنوبی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی در این باره اظهار کرد: پالایشگاه فجرجم اکنون خوراک خود را از منابع گازی نار، کنگان و عسلویه دریافت می‌کند و تولید آن نیز بیش از تعهد در نظر گرفته شده است، اما در صورت نیاز کشور، آماده دریافت خوراک حداکثری از منابع مشترک پارس جنوبی است.

نجفی تصریح کرد: شرکت پالایش گاز فجرجم نسبت به مدت مشابه در زمستان سال ۹۸، حدود ۱۰ درصد افزایش تولید دارد و هیچ مشکلی برای  تولید پایدار و استمرار تولید نداریم، از سویی افزایش تولید گاز در این مجموعه سبب افزایش تولید دیگر محصولات شرکت مانند ال‌پی‌جی نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم همچنین با تأکید برضرورت رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی، گفت: استمرار تولید در این شرکت با رعایت همه اصول ایمنی و محیط زیست همراه است و کارکنان همواره باید در تقویت این اصل بکوشند.

تصفیه بیش از ۳۰ هزار لیتر روغن توربو ماشین در پالایشگاه فجرجم

ناصر معدلی، رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیرات شرکت پالایش گاز فجرجم نیز با اشاره به اهمیت تصفیه روغن توربو در تأسیسات صنعتی گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۳۰ هزار لیتر روغن توربو ماشین‌ها در این شرکت تصفیه شده است.

وی تأکید کرد: افزایش سطح وارنیش روغن یکی از عوامل محدودکننده عمر مفید روغن‌های صنعتی گران قیمت و تصفیه روغن توربوماشین‌های صنعتی یک ضرورت است.

رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیرات شرکت پالایش گاز فجرجم تصریح کرد: اداره تعمیرات شرکت پالایش گاز فجرجم به خرید یک دستگاه پکیج وارنیش روغن اقدام کرده که سبب می‌شود در آینده، نیازهای خرید روغن کاهش یابد و بازیافت و استفاده از روغن‌های موجود را که در مقادیر بسیار زیاد در توربوماشین‌های پالایشگاه کاربرد دارد به حداکثر برساند.

به گفته معدلی، با به‌کارگیری دستگاه‌های ویژه حذف وارنیش که با دستگاه‌های تصفیه فیزیکی روغن متفاوت است، امکان استفاده مجدد از روغن آلوده و حذف آلودگی از بدنه‌های داخلی مخازن و مسیرهای انتقال روغن که سال‌های متمادی روی هم انباشته شده، فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: آلودگی‌های انباشته شده در این مسیرها با شارژ روغن جدید در مخزن، آلودگی روغن جدید را در پی دارد که با حذف و جدا کردن ذرات وارنیش از مسیرها، امکان انتقال آلودگی به روغن جدید منتفی می‌شود و این کار بر دوام روغن جدید و طول عمر تجهیز می‌افزاید.

کد خبر 312264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =