ارسال روزانه بیش از ۵ هزار تن گاز مایع از سایت ۲ پارس جنوبی

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی از ارسال روزانه بیش از ۵ هزار تن گاز مایع (ال‌پی‌جی) از سایت ۲ پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی احمدی، درباره وضع تولید ال‌پی‌جی و ذخیره‌سازی این محصول در سایت ۲ مجتمع پارس جنوبی (کنگان)، گفت: هم‌اکنون پالایشگاه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در سایت ۲ گاز مایع تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: پالایشگاه دوازدهم با فازهای ۲۲ و ۲۴ فروردین‌ماه سال ۹۷ راه‌اندازی شد و طبق طراحی باید روزانه ۳ هزار تن ال‌پی‌جی تولید کند.

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تولید ال‌پی‌جی در این فاز از شهریورماه سال ۹۸ آغاز شد، افزود: مقدار تولید این محصول در فازهای ۲۲ و ۲۴ در آذرماه امسال ۱۲۶ هزار تن بود.

احمدی تصریح کرد: پالایشگاه یازدهم (فاز ۱۳) نیز از ۱۰ خرداد ۹۵ راه‌اندازی شده است و این فاز هم باید روزانه ۳ هزار تن ال‌پی‌جی تولید کند.

وی با بیان اینکه واحد ال‌پی‌جی پالایشگاه یازدهم از مرداد ۹۸ راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این پالایشگاه آذرماه  امسال حدود ۳۷ هزار تن ال‌پی‌جی تولید کرده است.

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی درباره نحوه ارسال ال‌پی‌جی این فازها، گفت: پروپان و بوتان تولیدشده در این فازها به‌طور گرم و از طریق یک خط لوله ۹ کیلومتری که شهریورماه به بهره‌برداری رسید، به تأسیسات صادرات منتقل و از این تأسیسات صادر می‌شود.

احمدی افزود: پالایشگاه دهم نیز که تولیدکننده دیگر ال‌پی‌جی مجتمع گاز پارس جنوبی در سایت ۲ است، خردادماه ۹۵ راه‌اندازی شده و از ابتدای بهمن ۹۵ نخستین تولید ال‌پی‌جی خود را انجام داده است.

وی در پایان یادآور شد: ۱۱ دی‌ماه امسال سایت ۲ پارس جنوبی به رکورد تولید ۵ هزار و ۱۰۰ تن در بارگیری و صادرات ال‌پی‌جی رسید.

کد خبر 312270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =