آمادگی نسل نو تأسیسات تقویت فشار گاز برای عبور از فصل سرما

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از آمادگی کامل نسل نو تأسیسات تقویت فشار گاز برای عبور از فصل سرما خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز دهق در منطقه ۲ عملیات انتقال، گفت: اقدام‌ها و فعالیت‌های عملیاتی و فنی با برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی‌شده در بزرگ‌ترین و حساس‌ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور انجام شده است و انتقال بیش از ۷۶ میلیارد مترمکعب گاز بدون توقف در سال ۹۹ با خطوط لوله منطقه ۲ عملیات، نشان از تلاش شبانه‌روزی کارکنان و آمادگی حداکثری برای عبور از فصل سرماست.

وی نگهداری از تأسیسات، تجهیزات و سرمایه‌های انسانی را از مهم‌ترین وظایف این شرکت دانست و تأکید کرد: وظیفه داریم با بهره‌مندی از ابزار و دانش روز و به‌کارگیری پیمانکاران و سازندگان توانمند و نظارت دقیق ضمن صیانت از سرمایه‌های ملی، رسالت خود را که همانا انتقال پایدار گاز است، به‌درستی انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به فعالیت ۱۸ تأسیسات تقویت فشار گاز و ۷۴ توربوکمپرسور در منطقه ۲ اشاره کرد و افزود: از پروژه‌های قابل اجرا در تأسیسات پل کله، پروژه DcBarring است که برای نخستین‌ بار در شرکت انتقال گاز ایران در حال اجرا است که در صورت قطع برق ایستگاه و عدم تأمین برق توسط مولدهای اضطراری، مشکل توقف ۱۰ ساعته توربین‌ها نیز حل می‌شود.

جمشیدی‌دانا به انجام ۴۶ مورد اورهال توربین‌ها، عملیات نگهداشت و تعمیرات تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه ۲ عملیات که ۴۰ درصد برنامه‌های تعمیراتی شرکت انتقال گاز است نیز اشاره کرد و یادآور شد: تعمیرات اساسی ۲۵ هزار ساعته سه دستگاه کمپرسور گاز نیز برای نخستین‌ بار ازسوی تیم تعمیرات اساسی منطقه ۲ عملیات انجام شده است.

وی نصب و راه‌اندازی توربین Du80، پیگرانی هوشمند خط چهارم سراسری، ساخت دستگاه بالانسر، تعمیرات اساسی توربوکمپرسور، اصلاح پوشش ۷۰۰ نقطه خط ۴۰ اینچ یزد را از دیگر برنامه‌های اجراشده در این منطقه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی ورود توده هوای سرد در روزهای آینده، شرکت انتقال گاز به‌طور شبانه‌روزی برای پایداری انتقال گاز و تأمین گاز مبادی مصرف در تلاش‌ هستند و از هموطنان درخواست می‌شود با مصرف بهینه این نعمت الهی، کارکنان شرکت ملی گاز ایران را در انجام تعهدهای خود یاری کنند.

کد خبر 312327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =