بهره‌مندی بیش از ۹۸ درصدی استان یزد از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از بهره‌مندی بیش از ۹۸ درصدی این استان از گاز طبیعی خبر داد و اعلام کرد هم‌اکنون همه ۲۱ شهر استان و ۵۶۴ روستا در قالب ۱۰ شهرستان به شبکه گاز کشور متصل هستند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدانشاهی در این باره گفت: استان یزد با بیش از ۷۶ هزار کیلومترمربع مساحت یکی از استان‌های وسیع کشور است که این موضوع سبب شده گازرسانی در استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گسترده‌ای باشد تا جایی که هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۶۳۸ کیلومتر شبکه شامل ۸ هزار و ۹۶۴ کیلومتر شبکه فولادی و یک هزار و ۶۷۴ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن زیر پوست اراضی کویری استان کار شده است که با توجه به جمعیت استان، اعداد قابل تأملی هستند.

وی افزود: از میان ۱۰ شهرستان، تنها شهرستان بهاباد به‌عنوان آخرین شهر گازرسانی‌شده استان با پوشش ۷۳.۶ درصدی جزو شهرستان‌های سبز نیست که با روند پیش رو و توسعه گازرسانی در این منطقه، در آینده‌ای نه چندان دور، این شهرستان نیز به‌عنوان آخرین شهرستان سبز معرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در ادامه از شهرستان یزد با بیشترین مشترک گاز طبیعی و شهرستان میبد به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب صنعتی استان با ۹۹.۹ درصد به‌عنوان شهرستان‌هایی با بیشترین پوشش گازرسانی نام برد و تصریح کرد: شهرستان‌های خاتم و ابرکوه با ۹۹.۸ درصد، بافق با ۹۸.۷، اشکذر با ۹۸.۲، تفت با ۹۷، اردکان با ۹۶.۹، مهریز با ۹۶.۶ و بهاباد با ۷۳.۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

میدانشاهی یادآور شد: توسعه گازرسانی در همه شهرستان‌های استان به‌طور هم‌زمان در حال اجراست و دوری و نزدیکی از مرکز استان و سختی مسیر و عواملی از این قبیل نتوانسته خللی در گازرسانی استان ایجاد کند که گواه این موضوع، پروژه‌های گازرسانی فعال در اقصی نقاط استان است.

وی گفت: هم‌اکنون همه ۲۱ شهر استان و ۵۶۴ روستا در قالب ۱۰ شهرستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و گازرسانی به ۱۱۶ روستای واجد شرایط و واحدهای صنعتی مشمول در حال اجراست و به‌زودی شاهد جشن تکمیل گازرسانی در استان یزد خواهیم بود.

کد خبر 312340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =