فعالان صنعت نفت ایران از همکاری با دنیا استقبال می‌کنند

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: ما همواره از تعامل با دنیا استقبال می‌کنیم و شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت نفت نیز نه‌تنها از رقابت و تعامل با شرکت‌های خارجی واهمه ندارند، بلکه از آن استقبال می‌کنند و آن را عاملی برای هم‌افزایی و ارائه عملکرد بهتر می‌دانند.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا دهقان امروز (جمعه، سوم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در جمع خبرنگاران گفت: توانمندی‌های ایران در صنعت نفت با سرعت در حال پیشرفت است، به نحوی که به‌طور مثال از نمایشگاه بیست‌وچهارم تاکنون، نوآوری‌های بسیار زیادی در عرصه ساخت داخل صورت گرفته است که مصادیق آن را می‌توان در نمایشگاه بیست‌وپنجم مشاهده کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های ایجادشده، در صورت رفع تحریم‌ها شرکت‌های ایرانی می‌توانند بدون واهمه با جهان همکاری کنند و از این فرصت برای هم‌افزایی بیشتر استفاده کنند.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت در این زمینه، طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک را نمادی کامل از بروز و ظهور توانمندی‌های ایرانی خواند و توضیح داد: پیمانکاران این طرح صددرصد ایرانی هستند و سهم ساخت داخل این طرح ۹۵ درصد است و لوله‌های سرویس ترش نیس به‌واسطه اجرای این طرح، برای نخستین بار در کشور تولید شده‌اند.  

دهقان با بیان اینکه پیشرفت این طرح هم‌اکنون به بیش از ۷۰ درصد رسیده است، سرعت پیشرفت احداث خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک را در نوع خود و با در نظر گرفتن حجم فعالیت‌ها کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از پیشرفت طرح امسال حاصل شده است.

کد خبر 312398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =