تأمین روزانه ۲ میلیارد فوت‌مکعب خوراک گاز بیدبلند ازسوی نفت‌خیز ‌جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تأمین روزانه ۲ میلیارد فوت‌مکعب خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس از سوی ۲۲ کارخانه از تأسیسات فرآورشی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی گفت: کارخانجات تأمین‌کننده خوراک در مناطق آغاجاری و گچساران (شامل هشت واحد بهره‌برداری، ۱۰ واحد جمع‌آوری و تراکم‌ گاز و چهار واحد گاز و گاز مایع) استقرار دارند و بخش اصلی زنجیره تأمین خوراک این پالایشگاه بزرگ گازی به‌شمار می‌آیند.

وی افزود: به‌منظور جبران افت تولید از مخزن گازی پازنان (به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین خوراک این پالایشگاه) و نیز تحقق برنامه‌های تزریق در مخازن گچساران و بی‌بی‌حکیمه، پنج پروژه در مناطق نفت‌خیز جنوب تعریف شده که عملیات اجرایی آنها به‌طور میانگین پیشرفتی ۷۷ درصدی داشته و با اعتباری حدود ۲۵۲ میلیون دلار در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: افزون بر طرح‌های یادشده، در قالب قرارداد منعقدشده با پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، ۲۶ پروژه فرعی در سه استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد که در نتیجه از سوزانده شدن روزانه ۵۹۳ میلیون فوت‌مکعب گاز جلوگیری و گازهای جمع‌آوری‌شده نیز به پالایشگاه بیدبلند ارسال می‌شود.

محمدی گفت: هم‌اکنون بخش مطالعات مهندسی این پروژه‌ها به پایان رسیده و تعداد هفت پروژه که با اجرای آنها از سوزاندن ۱۵۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز جلوگیری می‌شود با اعتبار نزدیک به ۲۱۰ میلیون دلار به پیمانکاران داخلی واگذار شده است و دیگر پروژه‌های ذیل این قرارداد نیز در مراحل مختلف فرآیند مناقصه قرار دارند.

کد خبر 312417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =