بهره‌برداری آزادگان شمالی در شرف تحویل به نفت و گاز اروندان است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در ادامه تحویل و واگذاری بهره‌برداری بعضی از طرح‌های غرب کارون به این شرکت، بهره‌برداری میدان آزادگان شمالی نیز به‌زودی به نفت و گاز اروندان واگذار می‌شود.  

جهانگیر پورهنگ امروز (شنبه، چهارم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: پیش از این حدود ۱۰۰ حلقه چاه میدان آزادگان جنوبی، تلمبه‌خانه غرب کارون و خطوط لوله جریانی آن به نفت و گاز اروندان واگذار شده بود و در ادامه این فرآیند، طرح توسعه آزادگان شمالی نیز در شرف واگذاری به این شرکت است.

پورهنگ با بیان اینکه نمایش دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه نفت نشان می‌دهد طی یک‌سال‌ونیم اخیر (پس از برگزاری نمایشگاه بیست‌وچهارم) پیشرفت‌های به مراتب چشمگیرتری در عرصه ساخت داخل صورت گرفته است، ادامه داد: شرکت نفت و گاز اروندان نیز با رویکرد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ساخت داخل، در این مدت بالغ بر ۶۶ پروژه تعریف کرده است که از این میان، ۳۷ پروژه مشتمل بر ساخت ۳۸۵ قلم کالا نهایی و عملیاتی شده است و ۲۹ پروژه در حال اجراست.

به گفته وی، اجرای این پروژه‌های ساخت داخل که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی و توان داخلی شرکت محقق شده است، بیش از ۲۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های این شرکت به همراه داشته است.

پورهنگ به فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: همسو با تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پنج‌ساله ازسوی مدیریت عمران مناطق نفت‌خیز به پروژه‌های عام‌المنفعه، نفت و گاز اروندان به نیابت از شرکت ملی نفت ایران در این مسیر فعال است.

کد خبر 312445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =