تولید حداکثری گاز مجوزی برای افزایش مصرف نیست

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه تولید حداکثری گاز به معنای مجوز افزایش مصرف نیست، اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته رکودهایی تازه در حوزه تولید و مصرف گاز ثبت شده است.

محمدرضا جولایی در حاشیه سومین روز از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی در کشور به خبرنگار شانا گفت: تولید و مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته در کشور رکورد زد و ما به مقادیر تازه‌ای در این دو حوزه رسیدیم؛ تولید گاز به ۹۴۰ میلیون مترمکعب در روز رسید و مصرف گاز در بخش خانگی هم متاسفانه رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسید.

>>> بیشتر بخوانید؛

تولید روزانه گاز کشور به هزار میلیون مترمکعب رسید

یک درجه کاهش دمای خانه، یک فاز پارس جنوبی صرفه‌جویی است

دعوت شرکت گاز از دانش‌بنیان‌ها برای همکاری

وی با بیان اینکه تولید حداکثری به معنای افزایش مصرف گاز نیست، افزود: اکنون تولید حداکثری در جنوب کشور انجام می‌شود و ۸۰ درصد آن در استان‌های شمال کشور مصرف می‌شود که انتقال و توزیع آن هم پیچیدگی‌های خود را دارد البته این افزایش مصرف گاز در سه روز اخیر بوده و فشار شبکه هم کمی پایین آمده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: گاز نیروگاه‌های کشور هم‌اکنون تامین می‌شود و میانگین مصرف روزانه آنها در هفته گذشته بیش از ۱۱۰ میلیون مترمکعب بوده که از ذخیره خطوط هم استفاده شده است.

جولایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه امسال با شعار «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی»، اظهار کرد: تامین سیستم‌های اندازه‌گیری جریان در بخش دیسپچینگ شرکت ملی گاز بسیار با اهمیت است؛ هرچند اکنون با نمونه‌های خارجی فاصله داریم اما شرکت‌های داخلی باید در شرایط فعلی حمایت شوند تا بتوانند به آن دانش دست یایند هرچند توان داخل نسبت به سال‌های پیش قدرت بیشتری دارد و اکنون نیازمند حمایت بخش دولتی برای تولید انبوه است.

کد خبر 312568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =