تولید روزانه گاز زاگرس جنوبی ۱.۷ میلیون مترمکعب افزایش یافت

توان تولید روزانه گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با راه‌اندازی دو حلقه چاه منطقه عملیاتی آغار و دالان، ۱.۷ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمحمود میرباقری، مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: همسو با انجام تعهدهای زمستانی و تأمین گاز مورد نیاز کشور در این فصل، به دنبال نصب تسهیلات سرچاهی، احداث خط لوله و انجام اقدام‌های اصلاحی و ترمیمی، چاه توسعه‌ای شماره ۱۸ ناحیه دالان با دبی روزانه ۰.۹ میلیون متر مکعب تولیدی شد.

وی افزود: عملیات حفاری این چاه از سوی مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت‌های حفاری طرف قرارداد و با مشارکت مدیریت‌ها و اداره‌های فنی و عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با انجام اسیدکاری، نصب و راه‌اندازی تسهیلات سرچاهی پایان یافت.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: همچنین به‌طور هم‌زمان با تکمیل و مستقل کردن خط لوله چاه شماره ۱۴ ناحیه دالان این چاه نیز با دبی روزانه ۰.۸ میلیون مترمکعب گاز به مدار تولید بازگشت.

میرباقری افزود: به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، عملیات‌ جمع‌آوری و نصب مجدد تسهیلات سرچاهی این چاه نیز با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی انجام شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که ۷۰ درصد گاز تولیدی این شرکت و ۲۰ درصد گاز مورد نیاز کشور را در پنج منطقه عملیاتی در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان تأمین می‌کند.

کد خبر 312681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =