توسعه صنعت پتروشیمی راه نجات اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی اکنون با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، راه نجات اقتصاد کشور است.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تلاش‌ها در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور، اظهار کرد: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای مختلف انجام شده که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. گسترش شبکه گاز، یکی از ارکان عدالت در خدمت‌رسانی است که این موضوع در توسعه مناطق محروم شهری و روستاها و کاهش دغدغه‌های روستاییان و حتی افزایش شاخص سلامت در مناطق محروم مؤثر است.

وی افزود: هم‌اکنون درصد بالایی از روستاهای کشور به شبکه گاز کشور متصل هستند که این مهم بدون‌شک حرکت بزرگی در زمینه خدمت‌رسانی محسوب می‌شود. صنعت گاز با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که همسو با گازرسانی به مناطق سخت‌گذر، بومی‌سازی و تأمین انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف انجام داده، تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است، البته سایر صنایع مرتبط با نفت همچون پتروشیمی نیز متحول شده‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس صنعت پتروشیمی را هم پیشرو در توسعه صادرات غیرنفتی دانست و تصریح کرد: توسعه این صنعت هم‌اکنون با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، راه نجات اقتصاد کشور است.

موسوی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی در طول چهار دهه گذشته پیشرفت‌های شگرفی داشته است، گفت: با توسعه صنعت پتروشیمی و رفع مشکلات و مسائل طرح‌های در حال اجرا و بهره‌برداری از آنها، دستاوردهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، افزود: پتروشیمی افزون بر تولید ثروت می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین‌دستی تکمیل کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع از جمله صنعت نفت، اظهار کرد: انجام این مسئولیت‌ها سبب بهبود ارتباط بدنه جامعه با صنایع می‌شود، اقدام‌های مؤثری تاکنون در این باره انجام شده که باید افزایش یابد.

موسوی با بیان اینکه همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه باید در صنایع نفت و گاز توجه شود، یادآور شد: استادان دانشگاه‌ها با تخصص‌های مرتبط با حوزه انرژی، آماده همکاری با صنایع هستند که باید به این مهم توجه ویژه داشت.

کد خبر 313034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =