زنگنه: فضای مشارکت زنان در بخش‌های تخصصی و مدیریتی افزایش یابد

وزیر نفت با گرامیداشت مقام زن و مادر، سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را به خانواده بزرگ صنعت نفت به‌ویژه بانوان شاغل و همسران گرانقدر کارکنان، تبریک گفت و بر ضرورت توسعه فضای مشارکت بانوان در بخش‌های تخصصی و مدیریتی صنعت نفت تأکید کرد.

به گزارش شانا، متن پیام بیژن زنگنه به شرح زیر است:

«ایام گرامیداشت مقام زن و مادر را که مصادف با سالروز میلاد پرمهر و سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، به همه شما عزیزان در خانواده بزرگ صنعت نفت به‌ویژه زنان شاغل و همسران گرانقدر کارکنان، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

حضرت فاطمه زهرا (س) نوع نگرش به شخصیت زن را تغییر داد و با شیوه زندگی خود که مملو از معنویت، اخلاق، تعادل و نقش‌آفرینی کامل و بهنگام در امور زندگی شخصی و جامعه بود، مراتب اهمیت و کرامت زن را ارتقا بخشید.

زنان و دختران ما امروز با تأسی از دخت گرامی پیامبر(ص)، ضمن درک منطقی از شرایط دشوار فعلی در مواجهه با تحریم‌های بین‌المللی و ایمان به تأثیر سازنده و بی‌بدیل خود در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، سعی در مشارکت و همراهی داشته و با امید به آینده‌ای روشن از هیچ کوششی فروگذار نکرده و تلاش می‌نمایند به جایگاه واقعی خود به‌عنوان نیمی از سرمایه انسانی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران دست یابند.

در صنعت نفت به مدد روشنگری و فعالیت گسترده امور زنان و خانواده، همچنین ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم، زمینه تغییر نگرش آحاد کارکنان به‌ویژه مدیران و مسئولان ارشد نسبت به جایگاه و توانمندی زنان فراهم شده است. ضمن اینکه اینجانب بارها و به مناسبت‌های مختلف اعلام کرده‌ام که به مسئولیت‌پذیری، سلامت فکری، معنوی و همچنین تعهد سازمانی زنان شاغل ایمان داشته و مایل به اعمال تبعیض مثبت در انتصاب و ارتقای ایشان در سمت‌های مدیریت بوده‌ام. بر همین اساس از همه مدیران صنعت نفت نیز می‌خواهم فضای مشارکت زنان را در بخش‌های تخصصی و مدیریتی افزایش داده و در ایجاد فرصت‌های برابر و برقراری عدالت جنسیتی، از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

همچنین وظیفه همه ماست که با توجه به سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری  (مدظله‌العالی) و اهمیت جایگاه خانواده در انسان‌سازی و توسعه اجتماعی جامعه، در اجرایی نمودن برنامه‌های ستاد ملی زن و خانواده در سازمان خود مشارکت کامل داشته باشیم.

در پایان از تلاش و دلسوزی تک‌تک بانوان همکار در مجموعه وزارت نفت سپاسگزاری نموده و با تبریک مجدد این ایام فرخنده، سعادت و نیک‌فرجامی آنان را از درگاه خدای متعال درخواست می‌نمایم».

کد خبر 313036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =