به‌کارگیری تجهیزات روزآمد در ایستگاه هواشناسی باقرشهر

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: تجهیزات استفاده‌شده در ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی و هواشناسی جنوب تهران در باقرشهر از فناوری‌های روزآمد برخوردار است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، حامد آرمان‌فر با بیان اینکه اندازه‌گیری پارامترهای CO، SO2، NO2، O3، BTEX، PM2.5 و PM10 در کنار سنجش سرعت و جهت باد، فشار و دمای هوا و همچنین رطوبت نسبی، از مهم‌ترین اهداف این پروژه است، گفت: پروژه طراحی، نصب و اجرای ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی جنوب تهران با اعتباری بالغ بر ۴۳۲ هزار یورو که به همراه بخش ریالی آن در مجموع (به قیمت به‌روز شده) ۱۵۰ میلیارد ریال می‌شود اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات استفاده‌شده در این ایستگاه از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار بوده و دارای گواهینامه‌های کیفیت و تأییدیه عملکرد از مؤسسه MCERT کشور انگلستان، مؤسسه TUV RHEINLAND کشور آلمان و سازمان EPA کشور آمریکا است. تکنولوژی به‌کاررفته در این ایستگاه، برای اندازه‌گیری آلاینده‌ها با دقت بسیار بالا است، به‌طوری که در پایش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوای محیط از روش‌های روز دنیا استفاده می‌کند.

آرمان‌فر با اشاره به جایگزینی سوخت گاز طبیعی و قطع کامل سوخت مایع در بویلرها و کوره‌های شرکت تصریح کرد: تداوم تولید محصولات سبز (نظیر گازوئیل یورو ۴ به میزان ۱۳ میلیون لیتر در روز، نفت سفید کم‌گوگرد به میزان ۵ میلیون لیتر در روز، بنزین پاک به میزان ۷ میلیون لیتر در روز و گوگرد گرانوله) که سبب جلوگیری از انتشار سالانه ۴۵ هزار تن گوگرد در هوا شده و همچنین اجرای طرح خلاقانه جایگزینی مولد برق با بخار آب به مولد برق با گاز طبیعی که سبب افزایش ۹ درصدی راندمان واحد توربین‌های گازی و ممانعت از انتشار آلایندگی به میزان ۲۲ هزار تن در سال شده است، از دیگر دستاوردهای محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با دهه فجر در مراسمی با حضور استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان شهری و استانی و مقام‌های محیط زیستی استان، ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی جنوب تهران (منطقه باقرشهر) در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت تهران در شهرداری باقرشهر افتتاح شد.

کد خبر 313180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =