ایران در صنایع نفت و گاز جهشی قابل توجه داشته است

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تحولات صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیش از آن قابل مقایسه نیست، ایران در مسیر توسعه این صنعت جهشی قابل توجه داشته است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با تأکید بر اینکه ایران در حال توسعه ظرفیت‌ها در صنعت نفت است و تا هر زمان که نیاز باشد برای احیای سهم خود در بازارهای جهانی نفت تلاش می‌کنیم، گفت: صنعت نفت ایران هم‌اکنون در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و در عرصه جهانی تأثیرگذار است، تحولات صنعت نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیش از آن قابل مقایسه نیست، ایران در این صنعت جهش قابل توجهی داشته است.

وی به توسعه فازهای میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی اشاره کرد و افزود: در چند سال گذشته فازهای مختلف پارس‌جنوبی به بهره‌برداری رسید و این در حالی انجام شد که تحریم‌ها نیز بر کشور سایه افکنده بود.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس و شورای اسلامی تصریح کرد: کشور به‌ سمت اهداف خود در تولید نفت و پتروشیمی حرکت می‌کند و با تلاش و همت به هدفش در افزایش تولید گاز نیز می‌رسد، این در حالی است که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نیز ظرفیت پالایش بنزین را افزایش می‌دهد. این موارد نشان می‌دهد هرچند تحریم هزینه‌هایی به کشور تحمیل می‌کند، اما قطار توسعه به‌ویژه توسعه صنعت نفت را متوقف نمی‌کند.

حیدری عنوان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای برای بهره‌برداری از منابع خدادادی در حوزه انتخابیه بنده انجام شده و گروه‌های کارشناسی وزارت نفت یک ماه است که برای کار مطالعاتی ساخت پالایشگاه در منطقه مستقر هستند که در شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه پالایشگاه و پتروشیمی ساخته شود.

وی گفت: گروه‌های کارشناسی تاکنون ۱۷ نقطه را برای ساخت پالایشگاه شناسایی کرده‌اند، اما هنوز منطقه ایجاد و احداث آن مشخص نشده و این کار در تخصص کارشناسان و گروه‌های فنی مربوطه است و در حوزه اختیارهای ما نیست. برای ما ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری با استفاده از منابع منطقه اهمیت دارد و این یک اتفاق بسیار مهم و بزرگ است که امیدوارم افرادی با مقاصد سیاسی و شخصی آن را تحت‌ تاثیر قرار ندهند.

کد خبر 313356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =