بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس سال ۱۴۰۰ به شبکه گاز متصل می‌شود

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آغاز ساخت خط لوله انتقال گاز از خط لوله هفتم سراسری به قشم اعلام کرد: با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورویی و ۲ هزار میلیارد ریالی، گاز تا سال آینده به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس می‌رسد.

به گزارش شانا، محسن مظلوم فارسی‌باف امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت خط لوله ۵۹ کیلومتری انتقال گاز از خط لوله هفتم سراسری به جزیره قشم گفت: برای ساخت این خط لوله گاز حدود ۲۵ میلیون یورو و حدود ۲ هزار میلیارد ریال تأمین منابع مالی پیش‌بینی شده است، ضمن آنکه قطعات و لوله‌ها تأمین، پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی ساخت خط لوله آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود با هدف تأمین سوخت و خوراک صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاهی و بر اساس برنامه زمان‌بندی تا سال ۱۴۰۰ گاز به قشم انتقال داده شود، تصریح کرد: در فاز نخست انتقال روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز در دستور کار قرار گرفته که برای اجرای این پروژه یکی از پیچیده‌ترین عملیات ساخت خط لوله گاز در اعماق آب‌های خلیج فارس انجام می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون معادل ۶ میلیون بشکه نفت خام گاز طبیعی در ایران تولید می‌شود، یادآور شد: ظرفیت تولید گاز کشور افزایش یافته است، اما جا دارد مشترکان خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنایع صرفه‌جویی جدی و بهینه‌سازی مصرف گاز را در دستور کار قرار دهند.

سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 313391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =