تکاپوی ارتش ۱۳۰۰ نفره برای توسعه میدان آزادگان جنوبی

هم‌اکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر برای توسعه میدان آزادگان جنوبی و ساخت واحد فرآورش مرکزی این میدان مشغول فعالیت‌اند تا اهداف این میدان مشترک هرچه زودتر برآورده شود.

به گزارش شانا به نقل از گروه پتروپارس، با توجه به وسعت جغرافیایی میدان آزادگان جنوبی و قرارگیری در هور و وقوع سیلاب‌های گذشته، یکی از زیربنایی‌ترین عملیات‌های توسعه این طرح ملی، راه‌سازی و ایمن سازی جاده‌های دسترسی به پدهای عملیاتی و چاه‌ها است. هم‌اکنون حدود ۷۰۰ نفر از مهندسان و مشاوران روسطحی و زیرسطحی و پیمانکاران حفاری در قالب شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه راه‌سازی و سایر شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی مشغول اجرای عملیات این طرح بزرگ و ملی هستند که حدود ۹۲ درصد آنان را افراد بومی تشکیل می‌دهند.
 
در واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی نیز حدود ۴۰۰ نفر مشغول عملیات خاکی، شمع‌کوبی، احداث فونداسیون‌های تجهیزات و پایپ رک‌ها، احداث ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی و... هستند که ۸۵ درصد آنها بومی‌اند.
 
بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، با اجرای روزانه بیش از ۹۰ شمع، حدود ۵۰ درصد عملیات شمع‌کوبی پایان یافته که به‌زودی با افزودن دو دستگاه شمع‌کوب جدید به ناوگان توسعه این واحد، تعداد یادشده تا روزی ۱۲۰ شمع افزایش می‌یابد که این حجم از عملیات تولید و اجرای شمع در نوع خود کم‌نظیر است.
 
در واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی تاکنون بیش از ۶۷ درصد مدارک مهندسی تهیه و ۳۱ قرارداد در بخش‌های مهندسی، تأمین کالا و اجرا امضا شده است، همه قراردادها با تأمین کنندگان و پیمانکاران ایرانی امضا شده و همه تلاش‌ها بر این است که تا پایان پروژه نیز شرکت‎های داخلی در اولویت قرار گیرند.
 
عملیات طرح توسعه آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی آن ازسوی یک تیم ۲۰۰ نفره در ستاد پشتیانی می‌شود. در مجموع ۱۳۰۰ نفر هم‌اکنون مشغول فعالیت‌اند که با آغاز سال جدید افزایش قابل توجهی می‌یابد.
 
مدیرعامل گروه پتروپارس در بازدیدهایی که ۹ و ۱۶ بهمن‌ماه از این میدان انجام شد در نشست‌های متعدد با پیمانکاران بر سرعت بخشی به اجرای تعهدها تأکید کرد.

کد خبر 313414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =