نیاز سکوی رسالت به تامین آب شیرین برطرف شد

واحد آب‌سازی سکوی رسالت با تلاش متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران با موفقیت راه‌اندازی و نیاز این سکو به تامین آب شیرین ازسوی شناورها رفع شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، از آنجا که تأمین آب شیرین مورد نیاز سکوی رسالت از طریق تأسیسات مستقر در خشکی و به‌وسیله شناور انجام می‌شد، این موضوع سبب می‌شد همواره در شرایط نامساعد جوی، کارکنان سکو با مشکل کمبود ذخایر آب روبه‌رو شوند و شرایط نامطلوبی برای آنان به‌وجود بیاید. به همین منظور پس از هماهنگی مسئولان سکوی رسالت با رئیس منطقه و رؤسای عملیات تولید و نوسازی تعمیرات، برنامه‌ریزی‌های لازم برای دریافت و انتقال یک دستگاه پکیج آب‌سازی بدون استفاده (از رده خارج) از منطقه بهرگان به سکوی رسالت در دستور کار قرار گرفت.

این موضوع با پیگیری و هماهنگی بین مناطق و همیاری و همکاری منطقه بهرگان در سال ۹۷ انجام شد و پس از انتقال و استقرار دستگاه در سکوی رسالت، کارکنان متخصص سکو با تکیه بر توان داخلی و با امکانات محدودی که در اختیار داشتند همه ادوات دستگاه آب‌سازی را سرویس و تعمیر کردند و سرانجام به شرایط بسیار مطلوبی برای راه‌اندازی رساندند.

برای تأمین آب شور ورودی این دستگاه دو عدد جوکی‌پمپ مستعمل موجود در سکو بازطراحی، تعمیر و نصب شد و ۲۲ بهمن‌ماه امسال هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این واحد با ظرفیت تولید روزانه ۲۵ تن آب شیرین افتتاح و به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد. با اجرای موفقیت‌آمیز، این پروژه بدون هیچ مشکلی عملیاتی و با این اقدام نیاز سکو به آب شیرین مناسب برای همیشه برطرف شد.

کد خبر 313788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =