افزایش ۱۱۱ درصدی ظرفیت‌سازی گازرسانی به صنایع کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از افزایش ۱۱۱ درصدی ظرفیت‌سازی گازرسانی به صنایع این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح گفت: امسال شاهد رشد ۱۱۱ درصدی ظرفیت‌سازی گازرسانی به صنایع نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بودیم و از ابتدای امسال تاکنون برای گازرسانی به صنایع ۲۴۸۰۰۰ مترمکعب بر ساعت ظرفیت ایجاد شده است.

به گفته وی، تاکنون ۸۹۰ صنعت شامل صنایع عمده و جزء در استان کرمان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند که ۸۳۴ صنعت جزء و ۵۶ صنعت عمده هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: عملیات گازرسانی به صنایع جزء استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش داشته است. 

فلاح افزود: تأمین انرژی از مهم‌ترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی است و در این میان گاز از جمله تأثیرگذارترین حامل‌های انرژی است که نه‌تنها در تحول سطح اقتصادی و رفاهی جامعه نقش اساسی دارد، بلکه به لحاظ محیط زیستی نیز حائز اهمیت است. 

وی تأکید کرد: توسعه شبکه‌های گازرسانی در بخش صنعت افزون بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی، مهاجرت معکوس به روستاها و توسعه و آبادانی مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته را به ارمغان می‌آورد، همچنین گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغال‌زا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز است.

کد خبر 314036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =