توضیحات وزارت نفت درباره کیفیت سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به مطلبی در خبرگزاری خانه ملت با عنوان «سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها ۱۰۰ برابر حد مجاز دی‌اکسید گوگرد تولید می‌کند» برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی منتشر کرد.

به گزارش شانا، متن توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به این شرح است:

«وزارت نفت همسو با اجرای قانون هوای پاک و تعهد خود مبنی بر تأمین و عرضه بنزین و گازوئیل با استاندارد ملی، با اولویت کلانشهرها و ناوگان حمل‌ونقل کشور، از سال ۱۳۹۳ توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ را آغاز کرده و هم‌اکنون روزانه ۷۹ میلیون لیتر بنزین و ۵۴ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ (در سراسر کشور و همه کلانشهرها) توزیع می‌کند.

با توجه به توافق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با سازمان راهداری کل کشور، هم‌اکنون گازوئیل یورو ۴ نیز فراتر از تعهدها و در ۵۰۰ جایگاه عرضه سوخت در مسیرهای مواصلاتی کشور توزیع می‌شود. درباره کیفیت سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی نیز مطابق با استاندارد ملی، سوخت مورد نیاز به مقدار درخواستی تأمین و توزیع شده است.

بدیهی است وفق ماده ۱۳ قانون هوای پاک نیز نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی که از سوخت مایع به‌عنوان سوخت دوم استفاده می‌کنند، باید تمهیدهای لازم برای مصرف این سوخت را فراهم کرده و فیلتراسیون گازهای حاصل از احتراق را به‌گونه‌ای پیش‌بینی و اجرا کنند تا آلایندگی آنها در حدود مجاز انتشار آلاینده‌های هوا که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می‌شود، قرار گیرد.

شایان ذکر است در پایش و کنترل کیفیت انواع سوخت توزیعی در کشور افزون بر واحدهای عامل زیرمجموعه وزارت نفت، دیگر سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در دوره‌های مشخص، کیفیت انواع سوخت توزیعی را بررسی و پایش می‌کنند و تأییدیه‌های لازم را صادر می‌کنند.»

کد خبر 314090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =