۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
  • کد خبر: 314145
احیای چاه شماره ۱۰ میدان آذر

معاون بالادستی شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر به احیای چاه شماره ۱۰ میدان نفتی آذر اشاره کرد و گفت: با تلاش متخصصان این شرکت، توان تولیدی این چاه به رقمی حدود ۸ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار شانا، فرزاد حاجیوند امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) در حاشیه آیین بهره‌برداری رسمی از طرح توسعه میدان مشترک آذر به روند احیای چاه شماره ۱۰ این میدان در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: این چاه با وجود هزینه ۲۰ میلیون دلاری برای تولیدی شدن، از دست رفته بود و سال ۹۷ با اتخاذ تدابیر لازم و وارد کردن برخی ابزار و تجهیزات از خارج احیا شد.

وی با بیان اینکه اکنون چاه شماره ۱۰ میدان آذر به‌عنوان دومین چاه این میدان از منظر میزان تولید در حال فعالیت است، افزود: توان تولیدی این چاه حدود ۸ هزار بشکه در روز است و بعد از چاه شماره ۱۷ که به عنوان بهترین چاه تولیدی این میدان شناخته می‌شود، رتبه دوم را دارد.

معاون بالادستی شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر تصریح کرد: شاید در آن زمان شرکت ملی نفت ایران هم باور نداشت که روزی این چاه تولیدی شود، اما با همت و کار مضاعف و پس از دو بار تلاش ناموفق برای احیای این چاه، بار سوم تلاش‌ها نتیجه‌بخش و چاه عملیاتی شد.

کد خبر 314145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =