روند تقاضای نفت افزایشی خواهد بود

مدیران صنعت جهانی انرژی اعلام کردند که تقاضای نفت با وجود تأکید بر انتقال به‌سوی انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان روندی افزایشی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، جان هس، مدیر اجرایی شرکت آمردا هس روز دوشنبه (۱۱ اسفندماه) در کنفرانس سالانه انرژی سراویک (CeraWeek) گفت: انتظار می‌رود تقاضای نفت در یک دهه آینده افزایش یابد و سوخت‌های فسیلی با وجود توجه به بالا بردن سهم انرژی‌های تجدیدپذیر، همچنان بخشی مهم از سبد انرژی جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

در بزرگ‌ترین گردهمایی مدیران برجسته بخش انرژی، سرمایه‌گذاران و سیاستمداران سراسر جهان امسال موضوع تغییرات آب‌وهوایی و سوخت‌های تجدیدپذیر در مرکز توجه شرکت‌های نفتی قرار دارد که تلاش می‌کنند تمرکز فعالیت‌های خود را تغییر دهند، زیرا صنعت سوخت‌های فسیلی پس از همه‌گیری ویروس کرونا و در پی آن تضعیف تقاضا و از بین رفتن هزاران شغل، متحمل آسیب زیادی شده است.

هس تصریح کرد: فکر نمی‌کنیم که زمان اوج و افول نفت نزدیک باشد و در ۱۰ سال آینده شاهد رشد تقاضای نفت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها قیمت‌ها باید افزایش یابد، اظهار کرد: به اندازه کافی برای تولید نفت و گاز سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم.

لورنزو سیمونلی، مدیرعامل بیکرهیوز نیز در این رویداد انرژی اعلام کرد: صنعت انرژی پس از پشت سر گذاشتن یک سال از بدترین سال‌های تاریخ معاصر، روند بهبود را آغاز کرده است.

وی افزود: وقتی به معادله عرضه و تقاضا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بازار در سال ۲۰۲۱ متوازن‌تر و در سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل احیا می‌شود.

خوزه جان ایماز، مدیرعامل شرکت اسپانیایی رپسول نیز تصریح کرد: به اینکه در صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کنم افتخار می‌کنم.

وی افزود: در سال‌های آینده به نفت و گاز نیاز خواهیم داشت.

مینارد هولت مدیرعامل، بانک سرمایه‌گذاری تودور نیز در نشستی از این رویداد گفت: تأکید بر سرمایه‌گذاری‌های تجدیدپذیر می‌تواند سبب جهش قیمت نفت شود.

کد خبر 314208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =