۴۲ پروژه در دستور کار مشترک وزارت نفت و مراکز پژوهشی است

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: مجموعه این وزارتخانه درباره حمایت از دانش و فناوری‌های داخلی، زنجیره‌ای ارتباطی با مراکز پژوهشی ایجاد کرده که پیگیری و اجرای ۴۲ پروژه مشترک پژوهشی و مطالعاتی در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی و صنایع وابسته به نفت، حاصل این همکاری است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، سعید محمدزاده در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان افزود: هدف از این پروژه‌ها و ارتباطات پژوهشی این است که دانشگاه در کنار صنعت به شکل  قراردادی بلندمدت کار کند و این کار قوام یابد.

وی ادامه داد: ایجاد و ابلاغ رسمی «پژوهانه» برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، ارائه فرصت مطالعاتی برای اساتید در وزارت نفت و تحقق بحث «درهای باز» پژوهشکده نفت روی پژوهشگران، از جمله برنامه‌های وزارت نفت برای جذب و حمایت حداکثری از حوزه تحقیق و پژوهش در کشور است و از جامعه دانشگاهیان و پژوهشگران می‌خواهیم به درخواست وزارت نفت برای این ارتباط علمی پاسخ مثبت دهند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: در کنار این‌ها پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و گاز نیز مجوز گرفته است که بستر بسیار بزرگی را برای بخش‌های فناوری و تجاری کشور فراهم کرده است، هدف این پارک فناوری ارتباط با مجموعه بخش‌های دانش‌بنیان به‌ویژه پارک‌های علمی است و همچنین شرکت‌های استارتاپی نیز در این قالب مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمدزاده افزود: برای توسعه فناوری‌های همراه با صنایع نفت، «صندوق پژوهش و نوآوری حوزه نفت» مجوز گرفته و فعالیت آن آغاز شده است که این صندوق به‌عنوان یکی از ارکان حامی افراد دارای ایده و محصول نو برای صنعت نفت عمل می‌کند و سازوکار تضمین خرید محصول برای فعالان این حوزه نیز در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نفت گفت: در پی روزآمد کردن سند و نظام‌نامه پژوهش و فناوری نفت، شرکت‌ها موظفند در پروژه‌های مختلف مرتبط با نفت حتما پیوست فناوری داشته باشند و امیدواریم این نظام‌نامه در کشور بیش از این توسعه یابد.

کد خبر 314237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =