تبادل ۴ گرید کیفی نفت‌خام در تأسیسات نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تبادل موفق چهار گرید کیفی نفت خام در تأسیسات این شرکت برای نخستین بار در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی گفت: با توجه به نیاز کشور و با اجرای چند اصلاحیه فرآیندی در تأسیسات این شرکت در سال جاری، برای نخستین بار امکان مبادله و انتقال چهار گرید نفتی سبک، سنگین، فوق‌سنگین و نفت سنتزی از کریدور خطوط انتقال نفت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به مبادی مصرف فراهم شد.

وی افزود: پیش از این فقط نفت سبک و سنگین تولیدی از مخازن و میدان‌های تحت راهبری این شرکت و نفت دریافتی از دیگر شرکت‌ها از طریق زنجیره‌ تأسیسات و خطوط لوله‌ این شرکت انتقال داده می‌شد که با طراحی و اجرای اصلاحیه‌های فرآیندی متعدد، امکان دریافت و انتقال نفت فوق‌سنگین تولیدی میدان‌های غرب کارون و نفت سنتزی دریافتی از پایانه بهرگان فراهم شده و از نیمه دوم امسال این مهم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: برای دریافت و انتقال نفت فوق‌سنگین میدان‌های غرب کارون اصلاحیه‌هایی در تلمبه‌خانه نفت امیدیه انجام و این مرکز متناسب با مشخصات نفت فوق‌سنگین توسعه داده شد و ظرفیت مورد نیاز به‌وجود آمد.

محمدی ادامه داد: برای دریافت و انتقال نفت سنتزی از پایانه بهرگان نیز اصلاحیه‌های فرآیندی در تأسیسات شرکت‌های بهره‌برداری تابع مناطق نفت‌خیز جنوب در مسیر ارسال این نوع نفت، به‌ویژه شرکت نفت و گاز آغاجاری انجام و امکان انتقال نفت سنتزی به پالایشگاه‌های اصفهان و آبادان فراهم شده است.

کد خبر 314542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =