فرهنگ استفاده از کالاهای فناورانه داخلی باید نهادینه شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: همه باید تلاش کنیم فرهنگ حمایت از ساخت داخل در کشور نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سورنا ستاری، امروز (یکشنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین رونمایی از دستاوردهای پارک فناوری پردیس در حوزه نفت، با بیان اینکه هدف از این نشست اعلام حمایت از فن‌بازارها و شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: هرچند در این حوزه هنوز از جایگاه اصلی خود فاصله داریم، اما رسیدن به مراتب بالاتر دور از دسترس نیست، البته ما نیز همچنان حمایت‌های خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما در جبهه‌ای در حال مبارزه هستیم تا بتوانیم فرهنگ حمایت از ساخت داخل را هرچه بیشتر تقویت کنیم، افزود: امروز بخش دولتی ما به این نتیجه رسیده است که می‌تواند روی دانش جوانان کشور سرمایه‌گذاری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم این فرهنگ جدید (حمایت از ساخت داخل) در کشور نهادینه شود. امسال در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان سالی خوبی را پشت سر گذاشتیم که امیدوارم سال آینده نیز در این بخش، سال موفقی باشد.

ستاری با بیان اینکه نباید واردات را افتخار تلقی کنیم، بلکه امروز صادرات محصولات داخلی، نوعی افتخار به شمار می‌آید، گفت: از همه شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این شرایط تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

در این آیین، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ضمن رونمایی از محصولات فناورانه حوزه نفت، به شرکت مجتمع پارس‌جنوبی نیز بابت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، لوح سپاس اهدا کرد.

کد خبر 314602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =