۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 314636
افزایش ۱۵ درصدی پالایش نفت چین در ۲ ماه نخست ۲۰۲۱

مقدار نفت خام فرآوری‌شده چین در ماه‌های ژانویه و فوریه به‌دلیل پایداری تقاضای سوخت ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، مقدار نفت فرآوری‌شده روزانه پالایشگاه‌های چین در دو ماه نخست امسال، نسبت به مقدار پایه کم آن در سال ۹۸، ۱۵ درصد افزایش یافته، زیرا تقاضای سوخت همچنان پایدار است و پالایشگاه‌ها پیش از فصل تعمیر و نگهداری، به‌سرعت تولید را افزایش می‌دهند.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین در روز دوشنبه (۲۵ اسفندماه)، نفت خام فرآوری‌شده پالایشگاه‌ها در ماه‌های ژانویه و فوریه به ۱۱۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تن رسید که معادل ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه در روز است. این نهاد داده‌های مربوط به این دو ماه را به‌طور جداگانه اعلام نکرد.

این مقدار نفت خام فرآوری‌شده روزانه در بازه زمانی یادشده به‌طور تقریبی مانند دسامبر سال ۲۰۲۰ است و نسبت به نفت خام فرآوری‌شده در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۰ (یعنی ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار بشکه در روز) بیشتر است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ (یعنی ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه در روز) هم بالاتر است.

پالایشگاه‌های چین در سه ماه نخست سال گذشته تولید خود را کاهش داده بودند، زیرا شیوع سریع ویروس کرونا سبب کاهش تقاضای سوخت شد.

داده‌های اخیر همچنین نشان داد که تولید نفت خام چین در دو ماه نخست امسال نسبت به سال پیش ۰.۴ درصد افزایش یافته و به ۳۲ میلیون و ۸۰ هزار تن یا ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم در سال ۲۰۲۰، ​​۳ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه در روز بود.

تولید گاز طبیعی چین در ماه‌های ژانویه و فوریه نسبت به پارسال ۱۳.۵ درصد افزایش یافته و به ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است و حتی رشدی فراتر از رشد نزدیک به ۱۰ درصدی مجموع سال ۲۰۲۰ را تجربه کرد.

کد خبر 314636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =