سیاه‌نمایی در شرایط جنگ اقتصادی ناپسند است

رئیس‌جمهوری گفت: در شرایط جنگ اقتصادی دشمن، سیاه‌نمایی از کارهای بسیار زشت و ناپسند است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۷ اسفندماه) پس از آخرین نشست هیئت دولت در سال ۹۹ در جمع خبرنگاران، گفت: سال آینده به‌طورحتم سال بهتری در کنترل و مهار ویروس کرونا خواهیم داشت و شرایط به مراتب بهتر از این سالی خواهد بود که در روزهای پایانی آن قرار داریم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران شرایط بسیار سختی برای کشور ایجاد کرد و در بیش از یک سال گذشته نیز شیوع ویروس کرونا بر مشکلات افزود، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، رشد اقتصادی کشور در ۹ ماهه سال مثبت بود که بسیار ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به انجام ۵۸ افتتاح بزرگ در کشور در یک سال گذشته، افزود: سال ۹۹ بخش تولید کشور خوش درخشید و سال آینده شرایط اقتصادی کشور به مراتب بهتر از امسال خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: البته عده‌ای شرایط جنگ را در نظر نمی‌گیرند و زمانی که هزار کار مثبت انجام می‌گیرد، اما جایی هم نقطه ضعفی پیش می‌آید همان نقطه ضعف و مشکل را بزرگ می‌کنند. سیاه‌نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است. در جنگ در برابر دشمن همه ما باید متحد باشیم و کنار هم بایستیم، نه اینکه نقطه ظعف کوچکی پیدا کنیم و آن را بزرگ و ترویج کنیم و مرتب بر زبان بیاوریم.

وی با بیان اینکه ‌در بنزین، گازوئیل، ‌گاز، گندم، برنج و شکر در مسیر خودکفایی هستیم، گفت: در این مدت در بخش اقتصادی کار بزرگی انجام گرفت که این مسیر را ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به افتتاح ۱۲ مجموعه پتروشیمی و همچنین پالایشگاه بزرگ بیدبلند خلیج‌فارس و طرح عظیم انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی گفت: همه طرح‌هایی که افتتاح می‌شود در طول سال‌های ۹۴ تا ۹۶ سرمایه‌گذاری شده است.

روحانی با بیان اینکه تأخیر در برداشتن تحریم خیانت است، عنوان کرد: هر جناح، جریان و گروهی که برداشتن تحریم‌ها را یک ساعت به عقب بیندازد، به هر دلیلی باشد، خیانت بزرگ نسبت به ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح، جریان و گروه در تاریخ ایران باقی می‌ماند.

وی تحریم را تضییع حقوق مردم دانست و گفت: باید جلوی تضییع حقوق مردم را بگیریم. امیدواریم اقلیتی که در راه سنگ‌اندازی در انجام این کار هستند، در ایام ماه شعبان توبه کنند. در آستانه عید هستیم و عیدی که به مردم می‌دهند، این است که دست از تخریب بردارند. دولت هم بلد است، هم می‌داند و هم قادر است این تحریم را پایان دهد.

کد خبر 314715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =