گام‌های مطلوب وزارت نفت برای جلوگیری از سوختن گازهای مشعل

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام‌های خوبی برای جلوگیری از هدررفت گازهای مشعل انجام شده است، گفت: وزارت نفت می‌تواند در سال ۱۴۰۰ با منبع مالی مشخص از هدررفت این گازها جلوگیری کند و در تأمین و صادرات گاز گام‌های برجسته‌ای بردارد.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به تکلیف مجلس به وزارت نفت مبنی بر جلوگیری از سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل، گفت: وزارت نفت در سال‌های گذشته در زمینه جلوگیری از هدررفت گازهای مشعل اقدام‌های خوبی انجام داده است، البته با مصوبه مجلس در جریان بودجه سال ۱۴۰۰، وزارت نفت می‌تواند با منبع مالی مشخص از هدررفت این گازها جلوگیری کند و در تأمین و صادرات گاز گام‌های برجسته‌ای بردارد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری گازهای همراه و تبدیل گازهای  مشعل به خوراک، برق، سوخت و... با هدف جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی در مناطق نفت‌خیز ضرورت دارد، افزود: هدررفت این گازها به معنای از بین رفتن ثروت کشور است، از این رو مهار گازهای مشعل، ارزش‌افزوده و اشتغال را به‌دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش خصوصی آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش جمع‌آوری گازهای مشعل دارد و همراهی با بخش خصوصی در این زمینه، یا ایجاد مشوق‌هایی، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

کد خبر 314948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =