دانش‌بنیان‌ها نقش خود در اقتصاد کشور را پیدا کرده‌اند

مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان فزونی یافته، به‌گونه‌ای که توسعه کمّی و کیفی آنها در پی داشته است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان امروز نقش خود را در اقتصاد پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا دولت‌آبادی، امروز (دوشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه) در آیین گشایش صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت، با بیان اینکه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان آنها را هم از نظر کمّی و کیفی توسعه داده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان امروز نقش خود را در اقتصاد پیدا کرده‌اند و هر روز نیز خوشبختانه نقش پررنگ‌تری در ابعاد مختلف اقتصادی داشته‌اند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با چالش‌های پرشماری روبه‌رو بوده‌اند، یکی از این چالش‌ها تأمین نیازهای مالی و دیگری بحث ناتوانی در مدیریت کسب‌وکار بوده است، همچنین بسیاری، پروژه‌های مربوط به این شرکت‌ها را خطرپذیر می‌دانند.         

مدیرعامل بانک تجارت تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده‌شده و تفاهم‌نامه‌هایی که با صندوق پژوهش و فناوری داشتیم توانستیم بخشی از این چالش‌ها را برطرف کنیم و بانک‌ها نیز در هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها تلاش کردند، همچنین امروز بانک تجارت تسهیلات و ضمانت‌نامه‌های صادرات بسیاری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است.

دولت‌آبادی ادامه داد: تفاهم‌نامه امروز با هدف حمایت مالی و تضمین خرید محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیانی که حوزه نفت به آنها نیاز دارد، توسط شرکت ملی نفت ایران، صندوق و بانک تنظیم شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند از خدمات و تسهیلات بانک بهره‌مند شوند.

وی به روش تأمین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و اظهار کرد: ما با معرفی این شرکت‌ها به بانک تجارت تسهیلات مورد نظر را در مدت زمانی که تجهیزات تولید می‌کنند تخصیص می‌دهیم و در مرحله بعد بر اساس تضمینی که شرکت نفت برای خرید این محصولات در نظر گرفته این تجهیزات به‌مدت دو سال در اختیار شرکت ملی نفت قرار می‌گیرد. به عبارتی تسهیلات در دو بخش پرداخت می‌شود، ابتدا به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید اختصاص می‌یابد و در مرحله پس از تولید، در اختیار شرکت ملی نفت ایران برای بحث بازپرداخت و فروش اقساطی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک تجارت گفت: نرخ تسهیلات از هشت درصد آغاز شده، مدت آن ۲۴ ماه است و قرار شد غیر از تسهیلات، این شرکت‌ها بتوانند از خدمات ضمانت‌نامه و ال‌سی، آن هم با تخفیف‌های بالا در بخش کارمزد بهره‌مند شوند.

دولت‌آبادی با تشکر از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای تسهیل در انعقاد این تفاهم‌نامه تصریح کرد: امیدواریم با این تفاهم‌نامه بخشی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» برطرف شود.

کد خبر 315255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =