سامانه کنترل رطوبت هوای ابزار دقیق در تأسیسات خنج ساخته شد

سامانه کنترل رطوبت هوای ابزار دقیق در تأسیسات تقویت فشار گاز خنج در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز طراحی و ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، پیمان خضرایی، مدیر منطقه ۵ عملیات انتقال گاز در این‌ زمینه گفت: سامانه کنترل‌کننده دستگاه خشک‌کن هوای ابزار دقیق تأسیسات خط هشتم که توسط سازنده اصلی دستگاه، نصب و راه‌اندازی شده بود، با بروز اشکال از مدار عملیاتی خارج شده بود که به‌دلیل ضرورت کنترل مقدار رطوبت هوای ابزار دقیق و اهمیت آن در مأموریت انتقال پایدار گاز و وجود کارشناسان متخصص در سطح منطقه، طراحی و ساخت سامانه جایگزین در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سامانه طراحی و ساخته‌شده روی پلت‌فرم آزمایشگاهی تعبیه شد و برای ۱۰۰۰ سیکل در شرایط آزمایشگاه، به‌طور موفق آزمایش و در نخستین فرصت روی سیستم اصلی نصب و جایگزین کنترلر اصلی می‌شود.

مدیر منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با اشاره به مشخصات این سامانه تصریح کرد: این کنترل‌کننده از پردازنده ARM برخوردار است که سرعت مناسبی نسبت به توان مصرفی دارد.

خضرایی ادامه داد: قطعات تهیه‌شده در این سامانه از بهترین‌های موجود بازار هستند و امکان تهیه و نصب آن از صفر تا صد و عیب‌یابی با کمترین هزینه فراهم است.

وی تأکید کرد: این کنترل‌کننده توسط کارشناسان واحدهای برق و ابزار دقیق ایستگاه خنج طراحی و ساخته شده است و قابلیت جایگزینی و استفاده در دیگر تأسیسات تقویت فشار و سیستم‌های مشابه را دارد.

براساس این گزارش، منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با بهره‌مندی از خطوط لوله فشار قوی و تأسیسات تقویت فشار گاز وظیفه انتقال حدود ۷۵ درصد گاز تولیدی کشور را در گستره‌ای به وسعت استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌هایی  از استان‌های بوشهر و یزد را به‌عهده دارد.

کد خبر 315283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =