انتقال بیش از ۲۲ میلیارد مترمکعب گاز از منطقه ۹ عملیات انتقال

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از انتقال ۲۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از این منطقه عملیاتی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مقدم بیگلریان اظهار کرد: حجم گاز تحویلی به استان‌های تحت پوشش منطقه (گلستان، مازندران، گیلان) پارسال ۱۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعب و حجم گاز انتقالی از منطقه شامل فلوی عبوری از تأسیسات تقویت فشار گاز چلوند، در این مدت ۴ میلیارد و ۲۹۳ میلیون مترمکعب بوده است.

وی افزود: حجم گاز انتقال داده‌شده که شامل مجموع گازهای مصرفی استان‌های شمالی و عبوری از منطقه است، پارسال ۲۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون مترمکعب بود.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز همچنین مجموع گاز تخلیه‌شده ناشی از تعمیرات خط و عملکرد تأسیسات در منطقه را در سال ۹۹، یک میلیون و ۸۶۲ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: گاز تخلیه‌شده حدود ۲۱ درصد نسبت به‌ مدت مشابه سال ۹۸ که ۲ میلیون و ۳۵۹ هزار متر مکعب بود، کاهش یافته است.

بیگلریان به افزایش حدود ۳ برابری مقدار خوداظهاری حجم گاز تحویلی به شرکت‌های گاز استانی اشاره کرد و افزود: خوداظهاری حجم گاز تحویلی به استان‌های تحت پوشش منطقه پارسال ۱۹۷ میلیون مترمکعب بود که ۱۸۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال ۹۸ - که برابر با ۷۱ میلیون مترمکعب بود - افزایش یافته است.

وی همچنین به افزایش ۳۳ درصدی ساعت کارکرد أسیسات تقویت فشار گاز رامسر و افزایش ۳۱ درصدی ساعت کارکرد تأسیسات تقویت فشار گاز رشت اشاره و از تلاش‌ها و اقدام‌های مؤثر همه کارکنان عملیاتی و ستادی در راستای تحقق اهداف شرکت انتقال گاز ایران در انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی قدردانی کرد.

کد خبر 315452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =